Tuesday, April 19, 2022

Armeijat, kokoontuneet sotimaan Häntä vastaan, joka istui hevosen selässä. Ilmestys 20:1-6.

  Ilmestyskirjassa 19 näimme Jeesuksen, Kuninkaiden Kuninkaan ja Herran Herran, ratsastavan näyttämölle valkoisella hevosella ja valtavan pyhien armeijan ratsastamassa Hänen takanaan. Hänen suustaan ​​lähtee miekka, se miekka on Hänen Sanansa, joten todellisuudessa Hän voi puhua vain sanan ja tappaa kaikki, jotka ovat liittyneet, ja Hän teurastaa kaikki taisteluun tulleet.

Lausumat, jotka osoittavat, että Jeesus tappaa vain ne, jotka tulevat käymään taistelua, vaikuttavat loogisilta, mutta jotkut taistelevat aktiivisesti kanssani siitä, kuinka Jeesus tappaa kaikki paitsi kristityt ennen tuhatvuotista hallitusta. Jos näin olisi, miksi tuomareita tarvittaisiin valtaistuimille tänä aikana?

Keitä nämä tuomarit ovat, löytyy Ilmestyskirjasta 19:2, jossa se puhuu Jumalasta, joka kostaa palvelijoidensa – marttyyrien kuolleiden pyhien – veren. Sitten sinun täytyy ekstrapoloida, kuinka Jumala kostaisi heidän verensä. Koska me, seurakunta, tarttuimme tempaukseen, emme vuodattaneet vertamme, se ei todellakaan puhu meistä. Vastaus tähän yllä olevaan kysymykseen on siinä tosiasiassa, että monet kansoista tulevat tuhatvuotiseen valtakuntaan.

Huomaa Ilmestyskirjan luvussa 19 käytetty terminologia, joka liittyy tähän taisteluun.

Silloin minä näin pedon ja maan hallitsijat ja johtajat joukkoineen koottuna lähtemään taisteluun ja käymään sotaa Hevosen selässä olevaa vastaan ​​ja Hänen joukkojaan vastaan ."
Ilmestyskirja 19:19 AMP)

  • Näemme pedon - tämä on antikristushahmo,

  • maan hallitsijat – valitse valintasi, jos he ovat selvinneet Jumalan maata vastaan ​​heittämästä hyökkäyksestä, hekin ovat siellä.

  • Ja me näemme, maan johtajat joukkoineen.

Kaikki nämä menevät taisteluun Häntä vastaan, joka istuu valkoisen hevosen selässä, ja Hänen joukkojaan vastaan.

Tiedätkö kuka tämä on, eikö?

Jeesus Kristus . Tässä on raamatunkohta väitteeni tueksi.

Silloin minä näin taivaan avautuneena ja siellä seisoi valkoinen hevonen. Sen ratsastaja sai nimen Uskollinen ja Totinen, sillä hän tuomitsee oikeudenmukaisesti ja käy vanhurskasta sotaa. 
Ilmestyskirja 19:11 NLT)

Yhtäkkiä mieleeni tulee, että joukkojen kokoaminen tiettyyn paikkaan, kuten Israeliin ( Älä koskaan päästä tätä tietoa pois ajatuksistasi, tämä saaga, jota me kutsumme Raamatuksi, koskee Jumalan suunnitelmaa lunastaa ihmiskunta, lupaus, jonka Hän tehty Aabrahamille, ja maa, jonka Hän lupasi Aabrahamille – tuo maa ulottuu kauas Israelin ulottumattomiin, ) kestää yli päivän tai kaksi, ja voimme nähdä, että Venäjä on järjestämässä jotakin kauheaa toimintaa niiden rakentamisen kanssa. Syyriassa. Seuraukset ovat, että Jeesus vain roikkuu siellä ilmassa, jotta koko maailma näkee, taivaan armeijat mukanaan, kunnes nämä maahan sidotut typerykset on koottu ja valmiita taistelemaan.

Näet yllä suosikkilistani, jossa ei ole luettelossa vaimoja, äitejä tai lapsia. Se ei sulje pois sitä, että muutamat voivat halutessaan liittyä lähitaisteluihin, mutta Lähi-idässä sotia käyvät suurimmaksi osaksi miehet. Tämä ei siis tarkoita, että Kuninkaiden Kuningas menisi heidän taloonsa, toisin kuin jotkin Israelin saamat ohjeet koskien vastustavien ”kansakuntien” valloittamista, eikä jätä ketään eloon. Jos uskot siihen, sinulla ei ole aavistustakaan, kuka Jumala on.

Vahvistakaamme nämä väitteet, jotka juuri esitin.

Ja minä näin pedon ja maan kuninkaat ja heidän sotajoukkonsa kokoontuneen sotimaan häntä vastaan, joka istui hevosen selässä, ja Hänen armeijaansa vastaan . Ja peto otettiin kiinni, ja hänen kanssaan väärä profeetta, joka teki hänen edessään ne tunnusteot, joilla hän eksytti ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka kumarsivat sen kuvaa. nämä kaksi heitettiin elävinä tulijärveen, joka palaa tulikivellä. Ja loput tapettiin miekalla, joka lähti hevosen selässä istuvan suusta , ja kaikki linnut tulivat täyteen niiden lihaa.
Ilmestyskirja 19:19-21 NASB)

Joten tässä mennään jälleen kerran inventaarion kanssa, kun katsomme toista säkettä. .

  • Peto ja maan kuninkaat,

  • Heidän armeijansa

Vain ne, jotka ovat kokoontuneet sotimaan Häntä vastaan, jotka istuvat valkoisen hevosen selässä, ja Hänen armeijaansa vastaan ​​tapetaan.

Mikä on tämän sodan tulos?

Peto, joka on antikristus, on otettu kiinni, ja hänen kanssaan väärä profeetta; nämä kaksi heitettiin elävinä tulijärveen. Ja loput tapettiin miekalla, joka lähti hevosen selässä istuvan suusta. Kaksi tuomitaan pysyvästi ja heitetään tulijärveen, samalla kun lukematon määrä taistelijoita kansojen joukosta saa surmansa – tilapäisesti nukutetaan, kunnes heidät kutsutaan suuren valkoisen valtaistuimen eteen.

Kaikki tämä on vain kodinhoitoa ja nyt alkaa,

Tuhat vuotta

Ilmestyskirja 20:1-3 Moffatt UT (1) Sitten minä näin enkelin laskeutuvan taivaasta syvyyteen avain ja valtava ketju kädessään; (2) hän tarttui lohikäärmeeseen, tuohon vanhaan käärmeeseen (joka on paholainen ja saatana) ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi, (3) heitti hänet kuiluun ja sulki ja sinetöi sen hänen päälleen estääkseen hänet vietellä kansakuntia uudelleen, kunnes tuhat vuotta oli kulunut loppuun - jonka jälkeen hänet on vapautettava vähäksi aikaa.

Niin suuri osa tästä on itsestään selvää. 

Enkeli tarkoittaa yksinkertaisesti enkeliä . Koska näytämme ajattelevan, että Saatana on kaikkivoipa – muuten, hän EI ole, niin on ilmeistä, että tämä enkeli on vahvempi.

Eräs sukulainen pyysi minua selittämään Ilmestyskirjan luvut 20 ja 21. Koska kysymykset ovat yleensä kietoutuneet monimutkaisiin väitteisiin, pyysin häntä esittämään minulle joitain tarkkoja kysymyksiä. Vastaus, joka tuli, meni näin: Jumalan täytyi käyttää erityistä ketjua, koska et voi pitää henkiolentoa metalliketjulla. Luulen, että se on perusteltua.

Sillä, onko kyseessä valtava vai suuri ketju, ei ole väliä , sillä sana hálusis sisältää myös merkityksiä kahleista, kahleista, siteistä, vankeudesta tai säilöönottotilasta . Mitä tahansa se vaatii.

Huomaa, että tällä enkelillä on avaimet. Mistä hän sai avaimen?

Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Minä annan teille taivasten valtakunnan avaimet; ja kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa." Matteus 16:19 NASB)

Kun Jeesus sanoi nämä sanat, Hän ei ollut vielä mennyt helvettiin, vaan ottanut avaimet kuolemaan, helvettiin ja hautaan. Ja silti Hän puhuu ikään kuin Hänellä olisi ne jo. Ehkä tämä kertoo luottamuksesta, joka Jumalalla on omaan sanaansa.

Paavali kertoo meille kirjeessään Efeson seurakunnalle, että Hän joutui helvettiin.

Siksi Hän sanoo: "Kun Hän nousi korkeuteen, Hän johti vankeutta vankeuteen ja antoi ihmisille lahjoja." (Nyt kun Hän nousi ylös, mitä muuta se on kuin se, että Hän myös laskeutui ensin maan alaosiin? ( Efesolaisille 4:8-9 MKJV)

Yksi osa siitä, mitä Jeesukselle tapahtui, oli se, että häntä syytettiin väärin synneistä, joita Hän ei tehnyt. Synnin maksu oli kuolema, mutta ei vain fyysinen kuolema, se oli myös hengellinen kuolema, ja Saatana luuli omistavansa Hänet.

Ajattelen aina Hank Hannegrafia, Raamatun vastausmiestä, ja kuinka hän näytti menettävän järkensä tämän opetuksen johdosta. Hän julisti, että se oli jumalanpilkkaa, jos voit ajatella, että Jeesus pitäisi tai voitaisiin panna helvettiin. Ja silti, siellä on mustavalkoinen: " Hän myös laskeutui... maan alaosiin ." Se, mitä Paavali saarnasi, tuli Jumalan sydämestä, Vanhasta testamentista, joten täältä hän sai opetuksen.

Olet noussut korkealle; Olet johtanut vankeutta vankeuteen ; Olet saanut lahjoja ihmisille, niin, myös kapinallisille, jotta voisit asua heidän keskellään, oi Jehova Jumala. Psalmit 68:18 MKJV )

Nämä lahjat, joista kohta puhuu, EIVÄT ole tulleet helvetistä. Lahjat ovat vain Isältä, joten on helppo nähdä, että myös Jeesus palkittiin.

Ja sinä, joka olet kuollut synteihinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, hän on tehnyt eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antanut teille kaikki rikkomukset anteeksi ja pyyhkinyt pois meitä vastaan ​​tulleiden säädösten käsikirjoituksen, joka oli vastoin meitä  ja on poistanut sen. tieltä naulitsemalla sen ristille . Riisuttuaan hallitsijat ja auktoriteetit Hän esitti heidät julkisesti voittaen heidät siinä . Kol. 2:13-15 MKJV)

Uskonliikkeessä oli opetus nimeltä " Mitä tapahtui ristiltä valtaistuimelle ". Ollakseni rehellinen, se oli mahtavaa, jota ei kuule kovin usein, ja mielestäni se on jotain, joka jokaisen uskovan pitäisi ymmärtää. Esittelen tässä postauksessa useita tuon opetuksen näkökohtia. 

Jeesus ei yksinkertaisesti kuollut, Hän tuhosi Saatanan ja Hänen voimansa ja meni sitten taivaaseen, missä hän ylimmäisenä pappina laittoi oman verensä siellä oleville taivaallisille astioille – maan päällä oleva tabernaakkeli oli kopio tuosta taivaallisesta. Koska Hän voitti synnin ja kuoleman, Isä palautti Hänet valtaan ja asetti hänet valtaistuimelleen, jossa Hän istuu edelleen.

Käytä aikaa lukeaksesi nämä kohdat: Heb_4:14; *Hepr_6:20; *Hepr_8:1, *1Pe_3:22. 

Vielä viimeinen kohta noista avaimista ja jatkamme eteenpäin.

"ja Elävä, ja minä kuolin, ja katso, minä elän aina ja ikuisesti, Amen. Ja minulla on helvetin ja kuoleman avaimet." Ilmestyskirja 1:18 MKJV)

Joten kun kysyin, mistä enkeli sai avaimet, hän sai ne Jeesukselta, joka sai ne riisumalla ne Saatanan otteesta. Saatana toisaalta sai ne, kun Aadam, jota EI ollut petetty, luovutti maan herruuden pettäjälle.

Ilmestyskirja 20:4 "Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niillä, ja heille annettiin tuomio. Ja minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden ja jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä saaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käsiinsä. Ja he elivät ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhat vuotta."

Keitä ovat nämä, jotka istuvat valtaistuimilla, jotka Jeesus asettaa?

Onneksi vastasimme tähän muutamassa ensimmäisessä kappaleessa. Mutta lyhyesti sanottuna, se on aiemmin marttyyriksi kuollut pyhimys.

Huomaa terminologia, heidät " mestattiin Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden , ja he eivät olleet palvoneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä saaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käsiinsä".

Ilmestyskirja 20:5 GNB "(Muut kuolleet eivät heränneet henkiin ennen kuin tuhat vuotta oli kulunut.) Tämä on ensimmäinen kuolleiden herätys."

Jos et ole varovainen lukeessasi, näet ensimmäisten nostajien olevan ne, jotka tuodaan takaisin tuhatvuotisen hallituskauden lopussa. Kuolleita EI tuoda suuren valkoisen valtaistuimen eteen, vaan marttyyrikuolemat pyhät, jotka on nostettu istumaan näille valtaistuimille ja jotka tuomitsevat kansat vuosituhannen aikana.

Ilmestyskirja 20:6 NASB "Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan tuhat vuotta."

Marttyyrien kuolleiden pyhimysten, jotka herätetään uudelleen henkiin, ei tarvitse koskaan pelätä toista kuolemaa.

Toinen kuolema, olemme kuulleet tämän termin useita kertoja, joten mikä se on?

Toinen kuolema on hengellinen kuolema  siinä mielessä, että olet erossa Jumalasta . En usko, että kukaan meistä voi ilmaista, miltä se tuntuu, paitsi Jeesus. Voin sanoa sen, koska olen tuntenut Jeesuksen koko ikäni enkä ole koskaan ollut ilman Häntä. Nyt, jos valitsit olla kuuntelematta Hänen ääntään, niin ilmeinen väite olisi, että et tunnistanut Hänen ääntään, mutta se oli sinun valintasi. 

Etkö koskaan miettinyt, mitä Jeesus tarkoitti, kun Hän sanoi: " MINUN JUMALANI, MINUN JUMALANI, MIKSI SINÄ HYLÄTIT MINUN ?"

Monille tämä on vain kirous, kun asiat eivät mene hyvin, Jeesus sai sen psalmeista

... Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut? Kaukana pelastuksestani ovat huokaukseni sanat." Psalmit 22:1 NASB)

Ihmiskunnalla, riippumatta siitä, päättävätkö seurata Kristusta tai sylkeä Hänen kasvoilleen, Jumalan Henki on aina puhunut heille ja liikkunut heidän ympärillään, ja siksi kamppailen ihmisten kanssa, jotka ovat valmiita kertomaan sinulle, että Jumala ei voi eikä aio katsoa. synnissä. Jos näin olisi, Hän olisi jättänyt meidät kaikki huomiotta . Näiden väärien opettajien käyttämä kohta on irrotettu kontekstista, ja se on osa tekstiä, jossa Habakuk valittaa Jumalalle. NASB nimeää tämän osion seuraavasti:

Habakukin toinen valitus

"Etkö ole iankaikkisesta, oi Herra, minun Jumalani, minun Pyhäni? Emme kuole. Sinä, HERRA, olet asettanut heidät tuomitsemaan; Ja sinä, oi Rock, olet antanut ne korjata. Sinun silmäsi ovat liian puhtaat hyväksymään pahaa, etkä voi katsoa pahuutta suosiolla. Miksi katsot suosiolla niitä, jotka käyttäytyvät petollisesti? Miksi olet hiljaa, kun jumalattomat nielevät heitä vanhurskaimmat?"
Habakuk 1:12-13 NASB)

Habakuk kysyi edelleen, miksi katsot suosiolla niitä, jotka toimivat petollisesti, mikä on tietysti kohtelias tapa sanoa pahaa, pahuutta tai syntiä. Joten, käyttämällä ilmausta, Jumala EI VOI katsoa pahuutta, se ei ole vähemmän synti, ja se on manipuloinnin ja hallinnan muoto; ja nuo kaksi sanaa siirtävät heidän tekonsa noituuden areenalle.

Jumalan sydämen ja luonteen todellisuus näyttää enemmän tältä.

Kuka on sinun kaltainen Jumala, joka antaa anteeksi vääryyden ja ohittaa omaisuutensa jäännöksen kapinallisen teon? Hän ei säilytä vihaansa ikuisesti, sillä Hän iloitsee muuttumattomasta rakkaudesta." Miika 7:18 NASB)

Ymmärsitkö Miikan sanomaan sisältyneen luonteen syvyyden?

  • Kuka on sinun kaltainen jumala"

    Tämä lausunto pyrkii löytämään ja näyttämään Jumalan luonteen.

  • Kuka antaa anteeksi vääryyden"

    Tämä on täysin ristiriidassa sen julistuksen kanssa, että Jumala ei voi katsoa syntiä, joka on muuten juuri sellainen kuin Hänen pojasta tuli ristillä - synti.

  • Ja ohittaa omaisuutensa jäännöksen kapinallisen teon."

    Olemme täällä maan päällä lain vaatimusten alaisia, ja siksi rikoksemme saavat rangaistuksen, jos ne jäävät kiinni. Jotkut näyttävät ajattelevan, ettei sillä ole mitään seurauksia, jos he selviävät rikoksesta. Nauti hetkestäsi auringossa, mutta maksu on suoritettava. Mutta mitä Mika kertoo meille? Että Jumala ohittaa kapinalliset teot.

    Kysymys. Mitä Jumala teki Aadamin petollisen teon jälkeen? Jotkut yrittävät toimia siitä näkökulmasta, että Jumala piilotti kasvonsa mieheltä puutarhassa. Vakavasti, Jumala, joka tietää ja näkee kaiken, osoitti miehelle kunnioitusta, vaikka en ole varma, että hän ansaitsi sen, huutaen missä olet. Et aio piilottaa itseäsi tai syntejäsi Jumalalta. Hän etsii sinut.

  • Hän ei säilytä vihaansa ikuisesti"

    Kiitos, Herra, siitä. Eikö olisi mukavaa, jos ihmiset käyttäytyisivät kuin Jumala? Kirjoittaessani pohdin hauraasti, kuinka kauan Jumala sitten kestää vihaa? Vastaus on yksinkertainen, Hän ei. Risti oli enemmän kuin mielenkiintoinen piste Jumalan lunastussuunnitelman aikajanalla, koska se muun muassa merkitsee Hänen KAIKEN synnin anteeksiantoaan . Joten kun tulen Jumalan luo syntini kanssa, ikään kuin olisi vapautunut helvetin otteesta tunnustamalla, mitä tehtiin. Hän vastaa: En tiedä mistä puhut. Jätin sen kaiken ristille.

    Mutta on vielä parempi vastaus, ja se tulee itse kohdasta.

  • Koska Hän iloitsee muuttumattomasta rakkaudesta."

    Se tuo Isälle enemmän iloa näyttääkseen sinulle Hänen muuttumattoman rakkautensa.

    Anna näiden sanojen uppoutua sisään.

No comments:

Post a Comment

Feel free to make a relevant comment. If approved, it will be posted.

Featured Post

Will we have to go through the tribulation?

Then I heard a loud voice from the temple, saying to the seven angels, "Go and pour out on the earth the seven bowls of the wrath of...