Friday, February 4, 2022

Koska Hän todella oli Jumalan Poika?

 

Eräs Kristuksen veli luki Ilmestyskirjan kohtaa ja se sai hänet julistamaan, että Jeesus olisi tuntenut Vanhan testamentin. Ystäväni otti väitteensä askeleen pidemmälle väittämällä, että tämä tieto olisi juurrutettu kohdusta, koska Hän oli Jumalan Poika. Hänen väitteensä julkaistiin ryhmäkeskustelussa, joka on osa hartautta, johon useat meistä osallistuvat. 

Tämä on vastaukseni .

Jos lähestyn ymmärrystäni Jeesuksesta sanan "oppinut " kautta, kaninreikä , kuten eräs "Kristuksen veli" sen sanoi,  vie minut Joosefin luo, Marian aviomiehen.

Pysähdytään tähän hetkeksi ja katsotaan, voimmeko selvittää, missä tai miten Jeesus sai koulutuksensa.

Minulle ilmeinen havainto oli, että Jeesus EI toiminut samojen koulutusmallien mukaisesti, joita meidän ihmisten on käsiteltävä. Saamme joitain määrittäviä ilmaisuja heprealaiskirjeestä.

Heprealaiskirje 5:7-9  MKJV Jeesuksen tähden  hänen lihansa päivinä , kun Hän oli lausunut rukouksia ja anomuksia voimakkain huutoin ja kyynelein Hänelle, joka pystyi pelastamaan hänet kuolemasta ja jota kuultiin siinä, että hän pelkäsi, (8). )   vaikka hän oli Poika , hän  oppi kuitenkin kuuliaisuuden kärsimiensä asioiden kautta . (9) Ja  tullessaan täydelliseksi , hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen luoja kaikille niille, jotka tottelevat häntä,

Hän oli liha siitä hetkestä lähtien, kun Jumala asetti tuon alkion Mariaan, hänen luvalla tietysti; ja näiden kahden ihmisen (Joseph ja Maria) täytyi opettaa Hänelle, kuka Hän oli sen mukaan, mitä Isästä oli kirjoitettu ja puhuttu . Ajattele nyt, että edes yksikin kirjakäärö, kenties Mooseksen kirjasta, olisi ollut erittäin kallis ja niin arvokas, ettet luultavasti olisi koskenut siihen.

Tässä on jotain, jota kuulet harvoin saarnaajan sanovan. Asiaa pahentaa vielä se, että Jeesusta pidettiin aviottomana lapsena, ja Jumalan laki kielsi aviotonta lasta pääsemästä synagogaan tai temppeliin (5. Moos. 23:2). Jeesus ymmärsi sen olevan suullisista perinteistä. Kun Jeesus kasvoi Joosefin rinnalle, kaikki laki, tarinat ja historia toistettiin aina tilaisuuden tullen.

Toinen huomionosoitus on se typerä peli, jota pelasimme lapsena, jossa lause kuiskataan vieressäsi olevan henkilön korvaan. Lause on tyypillisesti muuttanut merkitystään dramaattisesti siihen mennessä, kun se osuu neljänteen persoonaan. Lisää nyt tuhansia vuosia näihin tarinoihin; vain Jumalan Pyhä Henki olisi voinut säilyttää totuuden ja yksityiskohdat näistä eeppisista seikkailuista, jotka Jumala on ottanut kanssamme.

Miten minulla voi olla tällainen impulssi, sillä huomaan jatkuvasti kertovani samoja tarinoita Jumalasta ja Jumalasta?

Joten puretaan  Heprealaiskirje 5:7-9.

  • Hänen lihansa päivinä ."

      Ihmisen kehyksessä tai kehossa, ihmiskunta.

  • Vaikka hän oli Poika ."

      Yleisesti käytetty miesten jälkeläisistä, mutta  Jeesuksen tapauksessa häntä pidettiin miespuolisena jälkeläisenä . Mutta sitä  käytetään myös kuvaamaan henkilöä, joka on riippuvainen toisesta .

  • Oppi kuitenkin tottelevaisuuden "

      Tottelevaisuus  tarkoittaa  myös vaikuttamista  tai  joutumista ,  tuntemista ,  järkevän kokemuksen saamista ,  kokemista .

  • Siellä, mitä hän kärsi ."

      Kärsitty  tarkoittaa joutua tai olla vaikuttanut, tuntea tai saada  järkevä kokemus , kokea.

Joten on selvää, että  Jeesuksen täytyi elää ihmisenä , mutta ilman syntiä.

Jos et voi ymmärtää tätä syntittömän olemisen käsitettä, olet unohtanut sen tärkeyden, että Jumala saa Marian kantamaan hedelmöitettyä alkiota, joka ohitti Aadamin aiheuttaman geneettisen vaurion. vahinko, joka ilmeisesti työntää meidät himoon. Muista, että karitsan (Jeesuksen) täytyi olla  virheetön .

Jumalan suunnitelman ihmiskunnan lunastamiseksi oli toimittava tällä tavalla, jotta se olisi laillinen. Tämä laillisuus juontaa juurensa puutarhaan ja Aadamin petokseen, kun Aadam luopui toiminnallaan maan hallinnasta Saatanalle. Siksi kaikki, mitä näemme pyhissä kirjoituksissa, Genesisistä Ilmestyskirjaan, on osa Jumalan suunnitelmaa lunastaa maailma ja ihmiskunta; ja näin meillä Jeesus on syntynyt ihmisestä.

Koska Maria pysyi kannassaan ja  sanoi, että Jumala oli Jeesuksen isä , häntä halveksittiin ja Jeesusta pidettiin aviottomana lapsena. Anna minulle tauko, kukaan noista Betlehemin naapureista ei ymmärtänyt, että tämä vauva oli Jumalan tuote, joka teki in vitro -hedelmöityksen, heillä ei ollut edes sellaista terminologiaa. Joten Mariaa pidettiin pelkkänä valehtelijana. Se, että Joosef hyväksyi Marian väitteen, teki hänestä aivan yhtä uskomattoman. 

Kamppailetko tämän kanssa, harmi, koska tämä on todellisuutta? 

Huomasitko, että kun  Joosef palasi kotikaupunkiinsa kihlatun vaimonsa kanssa, vaimo, joka ilmeisesti jatkoi uskoaan ja ymmärrystään tapahtuneesta,  KUKAAN Joosefin sukulaisista EI ottaisi häntä ja hänen kihlattuaan koteihinsa ?

Jatkaen alas kaninkoloa, kuten yksi veli Kristuksessa sen sanoo.

Miten Jeesus oppi Vanhan testamentin?

No, Matteus 1:19 antaa meille yhden suurimmista vihjeistä Jeesuksen koulutuksesta, kun siinä sanotaan  , että Joosef , hänen miehensä,  on vanhurskas mies . Thayerin mukaan  vanhurskas  on se, joka noudattaa jumalallisia lakeja ja pitää Jumalan käskyt.  Jeesusta, joka oli Mumzer (Jumalan lain mukaan avioton lapsi), ei olisi päästetty synagogaan tai heidän kouluihinsa oppimaan pyhiä kirjoituksia,  joten isän tehtävänä oli opettaa nuorta Jeesusta , ja hän teki juuri niin; hän oli pätevä.

Haluatko todisteita?

12-vuotiaana löydämme nuoren Yahshuan (Jeesuksen) Jerusalemin synagogasta, paikasta, jossa häntä ei tunnettu, keskustelemassa älykkäästi pyhistä kirjoituksista kirjanoppineiden ja vanhinten kanssa.


No comments:

Post a Comment

Feel free to make a relevant comment. If approved, it will be posted.

Featured Post

Will we have to go through the tribulation?

Then I heard a loud voice from the temple, saying to the seven angels, "Go and pour out on the earth the seven bowls of the wrath of...