Sunday, May 22, 2022

Și Dumnezeu însuși va fi printre ei. Apocalipsa 21:3.

       Deci, în Apocalipsa 20,  Satana , după ce a fost eliberat din groapă, face un ultim efort de a-l ucide pe Dumnezeu și poporul Său. Satana a putut realiza un atac de această dimensiune  doar înşelând naţiunile . 

Dacă vă întrebați, Apocalipsa se referă la toți cei care vin în împărăție ca acești „oameni”. Acești oameni care au venit la Dumnezeu se limitează la nenumărați. Este fascinant despre aceste „națiuni”. care sunt de asemenea nenumărate, deoarece  numai cei care  nu  au numele lor scrise în cartea vieții cad în înșelăciune .


      De luni de zile, spun că  toți cei prinși în răpire și sfinții martiri sunt acum nemuritori , la fel cum este Isus; moartea nu se poate atinge de El sau de noi. Aducând în discuție acest aspect nemuritor, îmi reamintesc că raiul este real și va fi un timp de pace. Asta înseamnă fără frică și nu știu dacă ai observat, dar nivelul de frică și anxietate crește.


    Capitolul 20 se încheie pe măsură ce toate judecățile se încheie, iar Satana este aruncat permanent în iazul de foc.

Încercând să ne învăluim mintea în jurul cerului, acum migrăm în capitolul 21, unde citim.


„Atunci am văzut un cer nou și un pământ nou; căci  primul cer și primul pământ au trecut și nu mai este mare . Și am văzut cetatea sfântă, noul Ierusalim, coborându-se din cer de la Dumnezeu, pregătită ca o mireasă împodobită pentru bărbatul ei.” Apocalipsa 21:1-2  NASB)


    Da, vechiul pământ a ars. Dar, dacă asta vă preocupă, aș dori să vă reamintesc că, în calitate de urmași ai lui Isus, nu va conta ce se întâmplă cu această planetă poluată pe care ne aflăm acum. De ce, ați putea întreba? Pentru că suntem nemuritori, la fel ca personajele de benzi desenate, și suntem în siguranță în brațele Tatălui. Bănuiesc că acest nou pământ va fi fără tehnologie și va arăta foarte asemănător cu planeta pe care Adam a întâlnit-o prima dată. Adăugați la acest gând promisiunea pe care o avem despre rai.


„Dar după cum este scris: „Ochiul n-a văzut, nici urechea nu a auzit”, nici nu a intrat în inima omului, „lucrurile pe care Dumnezeu le-a pregătit pentru cei ce-L iubesc”. 1 Corinteni 2:9  MKJV)


    Mintea ta nici nu poate concepe o idee care să depășească ceea ce Dumnezeu ne rezervă. Acest gând mă face să cunosc filmul Avatar. Te rog scutește-mă de negativitatea religioasă, deoarece eram îngrozit de plantele care se aprindeau pe măsură ce personajele le atingeau sau de cele care produceau muzică. Un copac de proporții enorme s-a întors în spirală spre cer și putea fi pășit pe el, și altul care emana lumină. De asemenea, se întâmplă să cred că să călăresc un dragon ar fi foarte tare. Dar gândurile mele arată limitele mele. Să spunem că tânjesc după această perioadă cu Isus.


    Orașul Sfânt a fost restaurat în locația potrivită; este spectaculos și plin de culori. Deodată, se aude o voce mare de pe tron. Majoritatea traducerilor spun același lucru; cu toate acestea, traducerea Moffatt spune că vocea a venit „ de pe tron ”. Din moment ce nepoții își exersează abilitățile de nonascultare, dacă am libertatea de a interveni, mă asigur că mă pot auzi și nu încerc să fiu plăcut în acele momente. Așa că scuzați-mă pentru o clipă  pentru că iau în considerare posibilitatea ca mobila să vorbească . Nu pot să infirm. 


    Cuvântul grecesc folosit pentru a transmite această voce care iese din tron ​​este cuvântul thronos. Termenii care definesc acest lucru includ  to sea. Un scaun, de obicei înalt și având un taburet, un tron ​​ca emblemă a autorității regale. Doar știind acest lucru tinde să-mi împingă gândurile către ideea că Dumnezeu vorbește.


Ei bine, ce a spus El sau el?


Apocalipsa 21:3  NASB „Și am auzit un glas tare de pe tron, care zicea: „ Iată, cortul lui Dumnezeu este între oameni și El va locui printre ei și ei vor fi poporul Lui și Dumnezeu Însuși va fi printre ei. ,”


Să descompunem asta.

  • „ Iată, cortul lui Dumnezeu este între oameni”
    Din moment ce noi, în studiul nostru anterior al Apocalipsei 21:1 și 2, am văzut că Cetatea Sfântă coborise deja; și că Isus și sfinții martiri au stat ca judecători peste pământ timp de o mie de ani, ați putea crede că ar fi sigur să spuneți că „Dumnezeu” a fost printre oameni.

    Amintiți-vă, Dumnezeu, Isus și Duhul Sfânt sunt una și în unitate. Un lucru care îmi este clar este că Isus stă pe un tron, în Orașul Sfânt, pe pământ și este accesibil. 


    Asta nu înseamnă că națiunile ajung să danseze în sala tronului și să-L lipsească de respect. Oh nu. O dovadă pentru ceea ce tocmai am spus vine din Apocalipsa 22:15 și da, pare ridicol să considerăm că acest nivel de activitate ar putea exista încă în timpul mileniului. 

„ Afară  sunt câinii și vrăjitorii și persoanele imorale și ucigașii și idolatrii și toți cei ce iubesc și practică minciuna.” ( NASB)

    Tocmai am tăiat scurt acest gând când mi-am amintit că ne uităm la Apocalipsa 21, unde se pare că povestea a depășit o mie de ani. Fără îndoială,  nimic de genul acesta „În afară sunt... toți cei care iubesc și practică minciuna” nu ar putea exista  dincolo de marele tron ​​alb.  

    După ce am discutat despre asta cu alții, am subliniat cum  poporul lui Dumnezeu  ( văd această terminologie aplicată celor care vin și ies din Orașul Sfânt în timpul celor o mie de ani )  în acest timp  iau frunzele din  copacii vieții.  și aducând vindecare neamurilor. Vindecarea este mai mult decât un simplu bandaj; aceasta este o schimbare interioară și veșnică în care stricarea și înclinația spre păcat sunt îndepărtate.

    Amintiți-vă că după căderea umanității, Adam și Eva au fost împiedicați să acceseze pomul vieții din centrul grădinii. Cu siguranță, ați întrebat de ce a trebuit să fie așa. Dacă ar fi luat din pomul vieții în starea lor recent ruptă, ar fi fost zeii răi și nemuritori ai universului. Frunzele din pomul vieții, aplicate necorespunzător, le-ar permite acestor oameni să fie nemuritori și totuși să-și păstreze căile care intra în conflict cu Dumnezeu. 

    Dacă sunteți buni studenți ai Bibliei, atunci știți că NIMIC din ceea ce tocmai am spus nu este clar definit în Apocalipsa. Trebuie să ajungeți la această înțelegere uitându-vă la ceea ce s-a întâmplat cu Adam în grădină și apoi aplicând ceea ce știți din scrisorile lui Pavel despre modul în care Isus a luat asupra lui păcatele noastre și oferă ACUM aceeași ușurare națiunilor de-a lungul celor o mie de ani.

  • „ și El va locui printre ei”

Din nou, Tatăl și Fiul par să fie așezați în Orașul Sfânt.

„Și popoarele vor zice: Veniți și să ne suim la muntele Domnului, la casa Dumnezeului lui Iacov; din Sion va ieși legea și cuvântul Domnului din Ierusalim.” Isaia 2:3  BBE)

    În această expresie, „ casa Dumnezeului lui Iacov ”, Dumnezeu este cuvântul ebraic 'elōhiym şi este plural. Această pluralitate este una dintre modalitățile prin care ajungem să înțelegem că Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt sunt una. Toți trei au un loc și pot sta pe tron. Deoarece Duhul Sfânt este ajutorul care ne conduce și ne călăuzește în tot adevărul, s-ar putea să explice de ce nu-L vedem deloc așezat. 

    Putem face argumente nebunești despre cum Dumnezeu stă exclusiv deasupra tuturor păcatului, dar ne pierdem timpul. Unul dintre versurile folosite pentru a împinge negativitatea îngrozitoare este acesta.

„Ochii tăi sunt prea curați pentru a aproba răul și nu poți privi răutatea cu favoare. De ce privești cu favoare pe cei care se comportă cu perfid? De ce taci când cei răi îi înghit pe cei mai drepți decât ei?” Habacuc 1:13  NASB)

    Pentru a înțelege versetul 13 și de ce spune acesta, trebuie să te întorci la versetele doi și trei. Habacuc dezvăluie că Dumnezeu nu i-a auzit rugăciunile în timp ce lucruri rele și comportamente violente se întâmplă în jurul lui; nu atât de diferit de astăzi, care crește în violență în fiecare zi.

„Până când, Doamne, îți vor fi închise urechile la glasul meu? Îți scot un strigăt cu privire la comportamentul violent, dar tu nu trimiți mântuirea. De ce mă faci să văd faptele rele și de ce îmi sunt ațintiți ochii pe rău? căci risipa și faptele violente sunt înaintea mea; și există luptă și ceartă amară.” Habacuc 1:2-3  BBE)

    Deci Habacuc face o presupunere masivă dacă crede că Dumnezeu nu poate privi păcatul. Dacă ar fi adevărat, NU am fi aici. Amintiți-vă, Dumnezeu a iubit atât de mult o lume care nu L-a dorit și nici nu L-a iubit, încât L-a trimis pe singurul Său Fiu să moară o moarte violentă pe cruce, pentru ca lumea prin El să poată fi mântuită. Încearcă să explici cum a putut El să facă asta fără să te uiți. Și există, de asemenea, exemplul lui Dumnezeu care s-a întors în grădină, strigând după Adam, chiar dacă omul reprezenta acum păcatul. 

    Și încă ceva, în timp ce suntem iertați de păcatele noastre, continuăm să păcătuim perpetuu. Vă rog să nu presupuneți că păcatul vostru trebuie să fie o crimă pentru ca acesta să fie considerat păcat. Lăcomia este un păcat și mulți dintre voi sunteți vinovați de asta. Pe lângă toate acestea, ni se spune că, dacă te-ai gândit, ai făcut-o și, cu asta, poți să-ți arunci argumentul că nu ai ucis pe nimeni chiar pe fereastră.

  • „ și ei vor fi poporul Lui”

    Această afirmație este orientată către poporul evreu. Pentru a spune clar, ei l-au respins pe Mesia. Scriptura îmi spune că atunci când Isus se va întoarce, călare pe un cal alb și având o sabie ieșită din gura Lui, în acel moment, vălul de pe ochii și inimile lor va fi ridicat, nu numai din Israel, ci și din întreaga lume.

„Dar acesta este legământul pe care îl voi încheia cu casa lui Israel după acele zile”, zice Domnul, „Voi pune Legea Mea în ei și în inima lor, o voi scrie și  Eu voi fi Dumnezeul lor, și ei vor fi poporul Meu . „Nu vor mai învăța, fiecare aproapele său și fiecare fratele său, zicând: „Cunoașteți pe Domnul”, căci toți Mă vor cunoaște, de la cel mai mic până la cel mai mare dintre ei, ” zice Domnul, ” căci le voi ierta fărădelegile și de păcatele lor nu îmi voi mai aduce aminte”. Ieremia 31:33-34  NASB)

    Când Isus se întoarce să domnească, așa cum arată Apocalipsa 19, două treimi din Israel vor fi uciși.

„ O treime dintre voi va muri de ciuma sau va fi mistuit de foamete  printre voi,  o treime va cădea de sabie  în jurul vostru,  iar o treime o voi împrăștia  în orice vânt și voi desface o sabie în spatele lor. Ezechiel 5:12  NASB)

    Ciuma  este interschimbabilă cu  ciumă . ISBE definește  pestilența  ca „ orice epidemie fatală bruscă c. Cuvântul este folosit cel mai frecvent în cărțile profetice și apare de 25 de ori în Ieremia și Ezechiel,  întotdeauna asociat cu sabia și foametea. 

    Deoarece aproape orice focar de  pestilență în ultima vreme , cum ar fi lipsa de lapte praf pentru copii, este întotdeauna produsă, este ușor să ne imaginăm de unde vor veni aceste viitoare evenimente de pestilență. Iată un indiciu, inoculările forțate sunt o armă.

    Și scripturile vorbesc în termeni de supraviețuitori.

„Totuși, iată,  în ea vor rămâne supraviețuitori  care vor fi scoși afară, atât fii, cât și fiice. Iată, ei vor veni la tine și le vei vedea purtarea și acțiunile; atunci te vei mângâia pentru nenorocirea pe care am adus-o împotriva Ierusalimului pentru tot ce am adus asupra lui.” Ezechiel 14:22  NASB)

    Ideea fiind că acest număr relativ mic de evrei, poporul Său, se va îndrăgosti de Mesia lor și, totuși, este evident că numărul persoanelor îndreptățite să intre în Orașul Sfânt este peste măsură de numărat. Aceștia sunt toți poporul lui Dumnezeu.

  • „ și Dumnezeu Însuși va fi printre ei”

Îmi place acest verset pentru că este potrivit în fața lui Israel și a națiunilor.

„Nu se vor mai pângări cu idolii lor, cu lucrurile lor detestabile sau cu vreo fărădelegile lor; dar  îi voi izbăvi de toate locuințele lor în care au păcătuit și îi voi curăți . Și  ei vor fi poporul Meu și Eu voi fi Dumnezeul lor . „Robul Meu David va fi rege peste ei și  toți vor avea un singur păstor și vor umbla în poruncile Mele și vor păzi legile Mele și le vor păzi„Ei vor locui pe țara pe care am dat-o lui Iacov, robului Meu, în care au locuit părinții voștri; și ei vor trăi pe ea, ei și fiii lor și fiii fiilor lor, pentru totdeauna; și David, robul Meu, va fi prințul lor pentru totdeauna. „Voi face cu ei un legământ de pace; va fi un legământ veşnic cu ei. Și le voi așeza și le voi înmulți și voi pune sanctuarul Meu în mijlocul lor pentru totdeauna. „Şi locuinţa Mea va fi cu ei; și Eu voi fi Dumnezeul lor și ei vor fi poporul Meu. „Și națiunile vor ști că Eu sunt Domnul, care sfințesc pe Israel, când sanctuarul Meu va fi în mijlocul lor pentru totdeauna.” ( Ezechiel 37:23-28  ).

Din moment ce știu că această temă, în care Dumnezeu este printre poporul Său, este răspândită în scripturi, aș putea să las asta chiar aici. Nu voi face asta pentru că ni se spune, de către Dumnezeu, în lege, că NIMENI nu este urmărit pe baza cuvântului unui singur martor. Această lege stabilește un precedent pentru dovezi și trebuie să o aplicăm Cuvântului lui Dumnezeu. 

„ Ochii mei vor fi aţintiţi asupra celor de bună-credinţă din ţară ,  ca să locuiască în casa mea ; cel ce umblă pe calea cea dreaptă va fi slujitorul meu”. Psalmii 101:6  BBE)

    Ne concentrăm pe Apocalipsa 21:3, unde spune: El va fi printre ei . Ei sunt poporul Său. Deveniți poporul Său prin această relație în care îl acceptați pe Isus și iertarea oferită.

No comments:

Post a Comment

Feel free to make a relevant comment. If approved, it will be posted.

Featured Post

Will we have to go through the tribulation?

Then I heard a loud voice from the temple, saying to the seven angels, "Go and pour out on the earth the seven bowls of the wrath of...