Friday, December 17, 2021

Kvinden fuld af helgeners blod. Åbenbaringen 17:6,7.

 

 I mit tidligere indlæg dækkede jeg kun to vers. Jeg formoder, at grunden til, at jeg gjorde det, er, at flertallet af os oplever World Economic Forums mål om global dominans og en fælles indsats for at reducere verdens befolkning. Mens vi på den anden side desperat forsøger at finde ud af, hvem der trækker i dukkestrengene, der skal få os til at danse.

Her er en del af Åbenbaringen 17:5 for at hjælpe med at bevise min pointe.

Åbenbaringen 17:5 b. ISV ...BABYLON DEN STORE,  PROSTITUTERS MODER OG JORDENS AFSKYLDIGE TING .

Nogle vil måske sige, at det, de laver, IKKE er afskyeligt, og det er almindeligt blandt mine venner. Vi har alle et fællesskab af det, vi kalder venner, ligesom Jeffrey Epstein gjorde. Men de var alle så blinde, at de ikke kunne eller nægtede at se, at det, de gør mod børn, ikke var bedre end det, Israel gjorde med den molek-afgud, som de tvang Aron til at lave i ørkenen. 

Det Gamle Testamente formidler ikke dybden af ​​perversion involveret i, hvad Israel gjorde der med denne afgud. Men som du kan se fra denne ISV-oversættelse, som vi får at vide, var det bare et idol, der skulle bruges på en festival . Nå, det lyder som en god tid at have.

Han tog dem (deres guldsmykker) fra dem og ved hjælp af et værktøj formede han dem til  en smeltet kalv . Folket sagde: "Dette, Israel, er din gud, som førte dig ud af Egyptens land." Da Aron så dette, byggede han et alter foran det, og så udråbte han: "I morgen er det højtid for Herren." 2 Mosebog 32:4-5  )

Men Stephen forstod, hvad det var, og hvad de gjorde der den dag, og han genfortællede detaljerne til det jødiske råd, som snart ville dræbe ham på grund af falske anklager, der fik ham til at stå her.

Vores forfædre var uvillige til at adlyde ham ( både Gud og Moses ), men skubbede ham til side  og vendte tilbage til Ægypten i deres hjerter og sagde til Aron: 'Gør os guder, som vil gå foran os, for denne Moses, som førte os ud af Egyptens land - vi ved ikke, hvad der er sket med ham!' På det tidspunkt  lavede de en afgud i form af en kalv, bragte et offer til afguden og begyndte at glæde sig over deres hænders gerninger. Men Gud vendte sig bort fra dem og overgav dem til at tilbede himlens hær, som der står skrevet i profeternes bog: Det var ikke mig, at du ofrede slagtede dyr og ofrede fyrre år i ørkenen, var det, Israels hus? Men du tog Moloks tabernakel og stjernen af ​​guden Refan med dig, de billeder du lavede for at tilbede , men jeg vil føre dig ud over Babylon.' Apostelgerninger 7:39-43  NET.)

Det offer var deres børn, som de stegte, mens de dansede.

Albert Barnes forklarer i sin kommentar for os, hvad Moloch var. Molok -  Dette ord kommer fra det hebraiske ord, der betyder "konge." Dette var ammonitternes gud, til hvem der blev ofret menneskeofre . Moses forbyder flere steder israelitterne under dødsstraf at vie deres børn til Molok ved at få dem til at gå gennem ilden”. 

Guds karakter og moralske lov har aldrig ændret sig, og hans lov er skrevet i hjertet af ethvert levende væsen; det har været sådan siden han satte menneskeheden på denne jord. 

For det første er det vigtigt at bemærke, at Satan forstod, at mennesker ville kende godt og ondt.

Slangen sagde til kvinden: "Du skal sandelig ikke dø! "For Gud ved, at den dag, du spiser af det, vil dine øjne blive åbnet, og du vil blive som Gud og  kende godt og ondt ." (1 Mosebog 3:4-5  )

Lad os tage for givet, at du ikke tror mig, så se på denne interaktion mellem Gud og Kain. Denne interaktion bringer os til mit andet punkt. Kain, der har ofret uretmæssigt, bringer Gud ind i billedet (i form af Jesus), og Gud har en samtale med Kain.

"Abel på sin side bragte også af de førstefødte af sin hjord og af deres fedtdele. Og HERREN så til Abel og hans Offer; men for Kain og for hans offer tog han ingen hensyn. Så Kain blev meget vred, og hans ansigt faldt. Da sagde Herren til Kain: "Hvorfor er du vred? Og  hvorfor er dit ansigt faldet?  " Hvis du gør det godt, vil dit ansigt så ikke blive løftet ? Og hvis du ikke gør det godt, så sætter synden sig på huk ved døren; og dets ønske er til dig, men du skal mestre det." (1 Mosebog 4:4-7  )

Gud kunne ikke føre denne samtale, medmindre han på en eller anden måde tidligere havde instrueret  Kain om, hvad der er rigtigt, og hvordan man gør det.  Guds natur er ikke at angribe dig og så grine, mens han nådesløst kaster dig i helvede. Derfor kan vi læne os op af en af ​​to ting.  

  1. Fordi  vi ikke ser noget, der fortæller os, at Gud instruerede Kain, måtte hans instruktioner komme fra Adam.  Jeg fortæller dig det, fordi jeg har hørt disse tåbelige argumenter.

  2. Da Adam opgav jordens herredømme til Satan ved sine handlinger, måtte Gud komme ned og slagte nok dyr til at ofre et offer for både Adam og Eva, men forklarede hvorfor; og lavede så tøj af skindene. Oplysninger om nødvendigheden af ​​et offer, og måske tøjet, blev videregivet fra Adam  til Kain og Abel. Og det ved vi ved udledning – Abel ofrede et lam, det førstefødte, og Gud tog imod det offer.

Så selvom denne næste information kommer fra 3. Mosebog, ser den ud til at være kommet efter Moloch-hændelsen. Selvfølgelig vil nogle tage denne idé til næste niveau og sige, se, disse mennesker bør ikke holdes ansvarlige for at stege deres børn til en falsk og afskyelig gud. Beklager, det argument kommer ikke til at fungere, og jeg har allerede fortalt dig hvorfor.

Du må ikke give nogen af dine afkom til at tilbyde dem til Molok , ej heller skal du vanhellige din Guds Navn; jeg er HERREN. (3 Mosebog 18:21)

Bare hvis du tror, ​​jeg lavede sjov med det her Moloch-ting, så tjek det her ud. 

"Du skal også sige til Israels sønner: ' Enhver af Israels sønner eller fra de fremmede, der opholder sig i Israel, som giver noget af sit afkom til Molok, skal visselig lide døden ; landets folk skal stene ham med sten. Og jeg vil vende mit ansigt imod den mand og udrydde ham blandt hans folk, fordi han har givet noget af sit afkom til Molok for at besmitte min helligdom og vanhellige mit hellige navn. "Men hvis landets folk nogensinde skulle se bort fra den mand, når han giver noget af sit afkom til Molok, for ikke at slå ham ihjel, så vil jeg selv vende mit ansigt mod den mand og mod hans familie, og Jeg vil udrydde både ham og alle dem, der dyrker ham, blandt deres folk, ved at udrydde efter Molok." (3 Mosebog 20:2-5 NASB)

Hvis du har været modig nok til at udtale dig imod vaccinetyranniet på YouTube, så er din side, eller i det mindste din tale, sandsynligvis blevet blokeret, demonetiseret og fået til at forsvinde fra internettet. Jeg siger dette, fordi nogle har lavet overbevisende dokumentarfilm om, hvordan de rige dræber de børn, de tager fra gaden, fordi de tror, ​​at de får en mørk åndelig magt. Tænk ikke et sekund på, at de vil forblive ustraffede.

Så meget for en introduktion. Lad os gå videre til Åbenbaringen 17:6. 

Åbenbaringen 17:6  "Og jeg så kvinden fuld af de helliges blod og af Jesu vidners blod. Da jeg så hende, undrede jeg mig meget.”

Beruset  er det græske ord  methuō  og betyder naturligvis  beruset , men det er også (som  Thayers ordbog formidler ) metaforisk  indikativt for en, der har udgydt blod eller blevet myrdet voldsomt.

Hvis du skulle spørge mig,  hvornår bliver alt dette blod udgydt?  Jeg bliver nødt til at sige, se på den tredje verdens nationer, især dem med en betydelig islamisk indflydelse, for der går næsten ikke en uge, hvor alt fra ti til 100 kirkegængere bliver skudt, brændt eller bombet. 

Er det bare den tredje verdens nationer? 

Næppe fordi nyhederne fra Europa ofte har nogle fjols, der skriger Allahu Akbar, mens de stikker eller skyder ti eller deromkring mennesker. Det faktum, at passagen fortæller os, at "kvinden" er fuld af helliges blod, fortæller mig, at et væsentligt motiv for den globale elite er at dræbe dem, der forbinder sig med kristendommen. Jeg kan fortælle jer, at vores styrende organer vender sig mod Kirken dagligt her i Amerika. 

Vores californiske guvernør blev sagsøgt, og en dom blev afsagt af statens højesteret. Beslutningen mod ham forhindrer ham i at komme med proklamationer mod kirken. 

Så hvordan reagerer vores berømte guvernør på en retskendelse? 

Han afleverer sit beskidte arbejde til lokale byråd, såsom San Jose's eller statens sundhedsministerium. Men du spørger måske, hvordan det statslige sundhedsministerium spiller ind i denne rolle? Da Californiens guvernør ikke kan erklære vores kirkemøder ulovlige, har han fået sundhedsministeriet til at begrænse antallet af mennesker, der mødes indendørs, til 1000, hvilket igen forsøger at forstyrre kirken. Her er hvad der er interessant ved dette. Siden den første Covid-lukning har mange kirker lukket deres døre og ikke åbnet igen. 

I de sidste par uger, før jeg skrev dette indlæg, er jeg kommet til at finde ud af, at Californiens guvernør Gavin Newsome, nevøen til Nancy Pelosi, var  nyuddannet fra Klaus Schwab School of Global Governance . Når man tænker på, at Klaus Schwab er den mørke herreleder af dette internationale styrende organ, som vi ser i endetiden, giver det kun mening, at denne skole er et uddannelsessted for fremtidige undertrykkere.

  • "beruset af de  helliges blod og  af Jesu vidners blod  ."

I en periode troede jeg, at sammenhængen med ordet helgener , som brugt her, kun talte om dem, der blev dræbt i vredens tid. Men slår man ordet helgener op, vil man opdage, at Paulus ved flere lejligheder henvendte sig til de troende som helgener. Derfor kan vi ikke begrænse denne samtale til vredens tid alene, især da Kristus-tilhængere bliver dræbt dagligt.

I henvisningen til Jesu vidners blod  er definitionen af ​​et vidne  ikke så rigid. 

Hvorfor sige det? 

Tyven på korset er et af de mest dramatiske eksempler på et vidne, der passer uden for den religiøse definition. Før korsfæstelsen ved vi intet om disse to lovbrydere, der hænger der sammen med Jesus.

Men så snart samtalen begynder, får du en stærk fornemmelse af, at alle i dette scenarie er jøder.

En af de forbrydere, der blev hængt der, slyngede ham overgreb og sagde: "Er du ikke Kristus? Red dig selv og os!" Men  den anden svarede og irettesatte ham og sagde: "Frygter du ikke engang Gud , fordi du er under den samme fordømmelsesdom? "Og vi lider virkelig retfærdigt, for  vi modtager, hvad vi fortjener for vores gerninger, men denne mand har ikke gjort noget forkert ." Og han sagde: " Jesus, husk mig, når du kommer i dit rige! "Og han sagde til ham: "Sandelig siger jeg dig, i dag skal du være med mig i Paradis." Luk 23:39-43  )

Det er tydeligt, at der er en forståelse af, at Jesus er Gud i denne mand, at de, forbryderne, fortjente straf, men det gjorde Jesus ikke; og han bad Jesus om at huske ham, hvilket Jesus sagde: Jeg vil. 

Denne interaktion havde ingen af ​​de  almindelige religiøse  taler,  og alligevel havde tyven,  også naglet til et kors , et hjerte til Gud; dette var tydeligt, fordi han gav udtryk for en forståelse af, hvem Jesus er, og han vidste, at Jesus ikke havde gjort noget forkert. Alle disse vurderinger er sande. Tyven råbte ikke om frelse, bad ikke nødvendigvis om syndernes forladelse og har måske ikke været i stand til at få et lam ofret til sin fordel. 

Kan du se, at der ikke er noget standard ved denne proces? 

Og alligevel, sagde Jesus til ham, denne dag vil du være med mig i paradis. Et stort antal i den mellemøstlige verden er blevet brutalt myrdet for ikke at bøje sig for Allah og give deres troskab til denne gud, som ikke er nogen gud. 

Er det muligt, at de ligesom tyven på korset ved at afvise en falsk gud gav deres liv til den Gud, der skabte himlene og lovede dem et liv i fred med Faderen?

Johannes siger i Åbenbaringen 17:6: " Da jeg så hende, undrede jeg mig meget ." Undret lyder så godartet og forenklet, hvorfor skulle nogen føle behovet for at forfølge et så simpelt ord? Fordi jeg altid læste dette og tænkte, det er som at se på en forfærdelig bilulykke og ikke kigge væk. 

Ordet  undret  er det græske ord thaumazō, og det betyder  at betragte med beundring eller til ærbødighed. 

Pludselig finder jeg mig selv væmmet, eller i det mindste taget tilbage af, at John ikke blev frastødt. Når alt kommer til alt, er dette den enhed, der er drukket af de helliges blod. Det åbenlyse, som jeg ser her, er, at rigdom og magt har et ekstraordinært træk på os.

Åbenbaringen 17:7  DK Og englen sagde til mig: "Hvorfor undrer du dig? Jeg vil fortælle dig hemmeligheden om kvinden og om dyret, der bærer hende, som har de syv hoveder og de ti horn.

Hvilket mærkeligt spørgsmål stillede denne engel. Det er næsten, som om John er overrasket over, at denne enhed er så attraktiv. Er det ikke sådan, Satan ser ud til at arbejde? Åbenbaringen 17:7a. BBE, siger det sådan: Og englen sagde til mig:  Hvorfor blev du overrasket?  Han får det værste til at virke attraktivt, i det mindste for en tid. 

Englen begynder at besvare spørgsmålet. 

  • Jeg vil fortælle dig hemmeligheden om kvinden og om dyret, der bærer hende, som har de syv hoveder og de ti horn."

Mysterium? Det græske ord er  mystērion, og for mig er betydningen usædvanlig. Mounces ordbog siger det bedst. Det er  "en sag til viden om, hvilken indvielse der er nødvendig; en hemmelighed, der ville forblive sådan uden åbenbaring."

Hver gang jeg ser ordet mysterium, får jeg en fornemmelse af noget, vi umuligt kan vide.

En af mine præster angreb mig verbalt, fordi, som han hævdede, INGEN kan forstå Åbenbaringens bog eller eskatologi. Det gjorde han åbenbart ikke, og han hævdede, det er derfor, jeg ikke underviser i det. 

Hvordan åbner åbenbaringen? 

Åbenbaringen 1:3  NASB "Salig er den, som læser og de, som hører profetiens ord og tager hensyn til det, som er skrevet i den; for tiden er nær."

En anden oversættelse lyder:  Gud velsigner den, der læser ordene i denne profeti for kirken.

Baseret på dette, skulle jeg gøre den tåbelige antagelse, at Gud ikke ønsker, at jeg skal forstå? 

Svaret er NEJ. Han ønsker, at vi skal vide, det kræver blot et åbent sind og tid til at se på passager i Det Gamle Testamente, for der er lidt i Det Nye Testamente, der ikke kom fra det gamle. 

Romerne 16:  25,26 fortæller os 

"Nu til ham, som er i stand til at stadfæste jer efter mit evangelium og Jesu Kristi forkyndelse, ifølge  åbenbaringen af ​​mysteriet, som har været hemmeligholdt  i lange tider,  men nu er åbenbaret, og ved  profeternes skrifter , ifølge den evige Guds befaling,  er blevet gjort kendt for alle nationerne , hvilket fører til troens lydighed."

Paulus skriver til menigheden i Kolossæ

Jeg blev en tjener for kirken i henhold til det forvalterskab fra Gud – givet til mig for dig – for at fuldende  Guds ord, det vil sige mysteriet, som er blevet holdt skjult for evigheder og generationer, men som nu er blevet åbenbaret til sine helgener . Kolossenserne 1:25-26  NET.)

Okay, så det er ikke længere et mysterium for den troende, da Guds ord – skriften er den ting, der tillader os at forstå ting, der plejede at være mysterier.

Dette " mysterium " er, hvad  profeten Daniel  beskæftigede sig med, da han ofte blev vist billeder, der ikke gav mening. En mangel på forståelse fik ham til at bede om fortolkninger, som blev givet, selvom jeg tvivler på, at nogle af forklaringerne gav mening, fordi de var til  fremtidige tider ; ikke desto mindre blev forklaringer givet frit. Jeg tror virkelig på, at vi lever i de tider nu .

Næste gang omgrupperer vi i Åbenbaringen 17:7 og går hurtigt videre derfra. 

I mellemtiden flytter du dig selv i Jesu arme, ind i kategorien af ​​dem, der har fået mysteriet åbnet op for sig, men der er også viden om, at du er accepteret og elsket af Faderen. 









No comments:

Post a Comment

Feel free to make a relevant comment. If approved, it will be posted.

Featured Post

Will we have to go through the tribulation?

Then I heard a loud voice from the temple, saying to the seven angels, "Go and pour out on the earth the seven bowls of the wrath of...