Sunday, March 6, 2022

Na deze dingen komt redding. Openbaring 19:1-2.

Eindelijk keert het tij en kijken we nu naar Openbaring 19 en Jezus, die terugkeert naar de aarde als de Warrior Messias.

Ten eerste, ik wil gewoon eerlijk zijn, het was moeilijk om hoofdstuk 18 en het gebruik van de naam Babylon te begrijpen. Ik worstelde dagenlang en moest verschillende keren weglopen van wat ik met je wilde delen.

Vele jaren geleden nam ik een houding aan waarin ik mezelf kwetsbaar zou maken als het ging om Gods Woord, mijn relatie met de Vader en hoe ik met God praat . Sommigen zien mij niet als open, maar zwak en permanent gebroken. Raad eens, ik ben en ik weet het. Ik kan niets doen buiten Gods genade en barmhartigheid. Ik denk dat ik tot dit inzicht kwam toen ik mezelf al die jaren geleden in herstel bracht.

Door mijn benadering van lesgeven kan ik dingen in het Woord begrijpen die de meesten niet willen of willen. De onderliggende regel voor begrip is om traditie weg te gooien, omdat traditie David, de toekomstige koning, afschildert als een belachelijk klein kind; en het koopt de leugen dat Jona in de buik van die grote vis leefde. Als je dat gelooft, dan heb je te vaak naar Walt Disney's Pinokkio gekeken .

Aangezien ik zojuist velen van u heb beledigd, sta me toe uw argumenten, in dit geval over Jona, het zwijgen op te leggen.

Toen werd een door demonen bezeten man , die blind was en niet kon spreken , bij Jezus gebracht. Hij genas de man zodat hij zowel kon spreken als zien. Mattheüs 12:22 NLT)

Mattheüs 12 is de belangrijkste plaats waar godslastering duidelijk wordt gedefinieerd. De Farizeeën en een paar anderen, die getuige waren geweest van een wonder waarbij Jezus demon(en) uitdreef, begonnen toe te schrijven wat Hij zojuist had gedaan aan de macht van Satan (Beëlzebub als je dat wilt).

Laat uw tradities geen ruzie in uw hoofd veroorzaken over hoeveel demonen er zijn uitgedreven, of dat ze er al waren. Ik ben zogenaamde "christelijke" mensen tegengekomen die de activiteit van demonen ontkennen.

Let op het woord genezen . Hoe geneest men een persoon wiens aandoening voortkomt uit de actie van gevallen engelen?

Het woord dat in bijna elke vertaling als genezen wordt beschouwd , is het Griekse woord therapeuō . Wauw, dat heeft een bekende klank; de primaire definitie van therapeut is dienen of dienst verlenen . Het betekent ook genezen of herstellen .

Dus het voor de hand liggende dat in Mattheüs 12:22 gebeurt, is dat Jezus de man herstelde door hem te dienen en voor hem te dienen. Velen zien dienstbetoon als een vorm van werk, zoals het bouwen van een huis in Mexico; dat is het niet en dat zie je aan Jezus' daden. Hij reageerde vaak op de verzoeken van "wil je" met een ja en een bijbehorende, levensveranderende reactie.

Jezus reageerde op hun godslasterlijke uitspraken door ze een addergebroed en bomen met rotte vruchten te noemen.

“ Maak de boom goed en zijn vrucht goed, of maak de boom verrot en zijn vrucht verrot ; want de boom is bekend aan zijn vrucht . Jij addergebroed! Hoe kun jij die slecht bent iets goeds zeggen? Want uit de overloop van het hart spreekt de mond.” Mattheüs 12:33-34 TLV)

Deze dingen maakten hen ongemakkelijk, en dus kwamen ze terug met dit,

Toen antwoordden enkele van de Thorageleerden en Farizeeën Hem: "Meester, we willen een teken van U zien ." Mattheüs 12:38 TLV)

Wat denk je dat je net hebt gezien?

Het is een retorische vraag en je hoeft niet te antwoorden. Ze begrepen niet wat er gebeurde toen hij de man van de demonen bevrijdde, want het lijdt geen twijfel dat het op zijn best ongewoon was dat iemand van zijn bezit werd bevrijd.

Nu, hier komt Jonah in het gesprek.

Maar Hij antwoordde en zei tot hen: "Een boos en overspelig geslacht hunkert naar een teken; en toch zal er geen teken aan gegeven worden dan het teken van Jona, de profeet; want net zoals JONA DRIE DAGEN EN DRIE NACHTEN WAS IN DE BUIK VAN HET ZEEMONSTER , zo zal de Mensenzoon drie dagen en drie nachten in het hart van de aarde zijn ( Mattheüs 12:39-40 NASB)

Als een van deze nee-zeggers bedreven was in het Woord van God (het Oude Testament), dan zouden ze onmiddellijk bekend zijn geweest met het fascinerende verhaal van Jona en deze enorme vis.

In de Middellandse Zee is er eigenlijk maar één die in de buurt komt van het kunnen inademen van een mens. De reuzenhaai ( Cetorhinus maximus ) is de op één na grootste levende  haai en  vis , [4] na de  walvishaai , en een van de drie  plankton-etende haaiensoorten, samen met de walvishaai en de  megamouthhaai . Volwassenen bereiken doorgaans een lengte van 7,9 m (26 ft) . https://en.wikipedia.org/wiki/Basking_shark     

Het zou zeer goed in staat zijn geweest om een ​​mens in te ademen.

Dit gaat niet over Jona, het gaat over onze tradities en hoe ze ons van de waarheid verwijderen.

Jezus vergeleek Zijn aanstaande DOOD met Jona, die al drie dagen en nachten in de buik van een grote vis had doorgebracht.

Waarom zijn drie dagen en nachten belangrijk?

Omdat de Joden geloofden dat de ziel drie dagen in het lichaam bleef. Het was pas na dit tijdsbestek dat je officieel dood bent in hun gedachten. Dit bizarre denken is een van de redenen waarom Hij zich niet naar Lazarus haastte. Hij wilde hun bewijzen dat Hij iemand uit de dood kon opwekken.

Afgezien van dat alles, wat voor zin zou het hebben om dit stel sceptici te vertellen dat wat er met Jona gebeurde, ook met Hem zou gebeuren, tenzij Jona was gestorven?

Ik heb met opzet een grote hoeveelheid informatie weggelaten om bij de les te blijven, en daarmee de deur opengelaten voor meer dwaze argumenten; het is echter interessant dat God effectief de deur dichtsloeg voor domheid door ons dit te vertellen.

En de HEERE stelde een grote vis aan om Jona op te slokken , en Jona was drie dagen en drie nachten in de maag van de vis. (Jona 1:17 NASB)

Hoe belachelijk dit ook mag lijken, God stelde een vis aan die in staat is een mens te verzwelgen, en daar heb je hem.

En daarmee openen we Openbaring hoofdstuk 19.


Openbaring 19:1 NASB Na deze dingen hoorde ik iets als een luide stem van een grote menigte in de hemel, zeggende: "Halleluja! Redding en heerlijkheid en kracht behoren onze God toe;

Na deze dingen, " w hier hebben we deze zin eerder gehoord?

Als je Openbaring 4:1 had geraden , zou je gelijk hebben.

Wat had God zojuist in Openbaring hoofdstuk één tot en met drie gedefinieerd toen ze de context voor hoofdstuk vier vastlegden?

Het kerktijdperk. Het zou u niet moeten verbazen te horen dat we in het tijdperk van de laatste kerk leven, de Laodicea-kerk.

'Ik ken je daden, dat je noch koud noch heet bent; Ik wou dat je het koud of warm had. 'Dus omdat je lauw bent en niet heet of koud, zal Ik je uit Mijn mond spuwen. Openbaring 3:15-16 NASB)

We hebben het niet heet of koud en we zijn niets minder waard dan vol walging op de grond te worden uitgespuugd.

Dus, net als in het begin van hoofdstuk vier, is er iets tot stilstand gekomen en dat is wat Openbaring 18 Babylon noemt. Ik heb in recente berichten twee keer uitgelegd dat Babylon representatief is voor Israël; en Babylon staat symbool voor de goddeloosheid en lust die de globalisten en hun agenda motiveert om deze wereld te domineren.

“ Halleluja! Redding en heerlijkheid en kracht behoren onze God toe;”

Aangezien vrijwel alles in de Openbaring een getuige is van het profetische dat we in het Oude Testament vinden, zouden we in staat moeten zijn om parallelle bewijsstukken te vinden.

En de vrijgekochten van de HEER zullen terugkeren en komen met gejuich tot Sion, met eeuwige vreugde op hun hoofd. Ze zullen blijdschap en vreugde vinden, en verdriet en zuchten zullen wegvluchten. (I saiah 35:10 NASB)

Als ik God niet kende en begreep, dan zou ik misschien denken dat God mij had moeten omhullen met Zijn blijdschap en vreugde, maar, net als in Oekraïne, zijn verdriet en zuchten niet weggevlucht. Het zijn de mensen die moesten vluchten. Zoals ik hier vandaag sta, is het op zijn best moeilijk om een ​​uitspraak te zien als Verlossing en heerlijkheid en macht behoren onze God toe " , behorend tot het hier en nu.

Uitspraken zoals,

"Ik zal uw onderdrukkers voeden met hun eigen vlees, en zij zullen dronken worden van hun eigen bloed als van zoete wijn; en alle vlees zal weten dat Ik, de HEER, uw Redder en uw Verlosser ben , de Machtige van Jakob." Jesaja 49:26 NASB)

De huidige leider van Rusland pest bijvoorbeeld al jaren mensen en naties. Afgezien van de tegenwerking die hij heeft gekregen van de wereldwijde gemeenschap, hier aan het einde van februari 2022, heeft niemand opgewassen tegen deze gestoorde dictator. En toch, zegt God, zal ik mettertijd uw onderdrukkers voeden met hun eigen vlees.

Woorden zoals wat we in Jesaja 60 zien, lijken klucht.

"Geweld zal niet meer gehoord worden in uw land, noch verwoesting of vernietiging binnen uw grenzen, maar u zult uw muren redding noemen, en uw poorten lof.
Jesaja 60:18 NASB)

Welnu, in Openbaring 19 zien we dit eindelijk gebeuren.

Openbaring 19:2 NASB) “Omdat ZIJN OORDELEN WAAR EN RECHTVAARDIG ZIJN; want Hij heeft de grote hoer geoordeeld die de aarde verderfde met haar immoraliteit, en HIJ HEEFT HET BLOED VAN ZIJN BOND DIENSTKNAMERS OP HAAR GEWEEST.”

“ want Hij heeft de grote hoer geoordeeld die de aarde verderfde met haar immoraliteit,”

De hoer is geïntegreerd in het Babylon-systeem en wordt ook wel een beest genoemd. En hoewel het analoog is aan Israël, staat de hoer apart van Israël en wil dat Israël vernietigd wordt.

In de NASB-vertaling van Openbaring 19:2 wordt de hoer geassocieerd met het idee dat er een langdurige corruptie van Israël en de bevolking van de aarde plaatsvindt, terwijl de meeste vertalingen ons vertellen dat de hoer corrupt is . Dus als we proberen te begrijpen wie de hoer is en wat haar rol is, moeten we vaststellen of de schade die door de hoer is aangericht al heeft plaatsgevonden of een lopend proces is .

De Griekse term voor corrupt is phtheirō . De verklarende termen die van dit woord zijn afgeleid, zijn gevarieerd.

De Word Study Dictionary vertelt ons dat het zonde is, pijnboom. Corrupten, vernietigen. Trans. vernietigen, straffen met vernietiging, in een slechtere staat brengen ( 1Corinthians_3:17 ). Om te bederven, te bederven, te bederven, in morele of geestelijke zin ( 1Corinthians_15:33 ; Ephesians_4:22 ; Judges_1 :10 ; Revelation_19:2 ). Corruptie, met de betekenis van het ondermijnen of corrumperen van meningen ( 2Corinthians_7:2 ; 2Corinthians_11:3.

Je hebt waarschijnlijk gemerkt dat er staat dat de grote hoer al geoordeeld is.

Zou dat niet betekenen dat ook het eindresultaat zou zijn opgelegd?

Denk aan ons huidige rechtssysteem.

Zitten er niet duizenden in de dodencel, in afwachting van het oordeel dat hun wordt opgelegd?

Wij wel, maar ook zij hebben nog steeds rechten. Aangezien men denkt dat ons wereldse rechtssysteem gebaseerd is op Gods morele waarden, is het logisch dat deze, in verband met de hoer, een potentiële kans op genade hebben; en hier is waarom.

"De HEERE bezat mij aan het begin van Zijn weg, vóór Zijn werken van ouds. ( Spreuken 8:22 NASB)

In het begin is een verwijzing naar Gods werk in de schepping van de hemelen en de mensheid. Goed wetende dat de man een destructief pad zou inslaan, had God een plan, met als doel Satan en zijn leger van gevallen engelen te zuiveren, samen met de methode om degenen die Hij had gekozen te verlossen voordat deze catastrofale schade plaatsvond.

Bezeten is het Hebreeuwse woord qānāh en het betekent kopen, verwerven, bezitten. Het wordt met God als onderwerp gebruikt om aan te geven dat Hij Zijn volk terugkoopt, hen verlost .

Terwijl het waar is dat aan het kruis vergeving werd gekocht. Dus iedereen is bevrijd om Jezus, de Zoon van de Vader, te volgen, zonder rekening te houden met de straf die gepaard gaat met het volgen van Satan.

Maar doen we dat?

Welnu, aangezien we een vrije wil hebben , kiezen de meesten ervoor om naast God nog veel meer dingen te volgen.

Nu, wat betreft het oordeel. Alle oordeel zal aan de Zoon worden gegeven .

Johannes 9:39 vertelt ons duidelijk dat Hij in deze wereld kwam om te oordelen.

En Jezus zei: " Voor het oordeel ben ik in deze wereld gekomen, opdat zij die niet zien kunnen zien en zij die zien blind worden." Johannes 9:39 NASB)

Maar het is niet de man Jezus die nu oordeelt, het is Zijn woord dat ons oordeelt . Als ik begrijp dat dit waar is, en dat is het ook, dan zou het natuurlijk verwarrend zijn om deze volgende verklaring te horen.

Want God heeft de Zoon niet naar de wereld gestuurd om de wereld te oordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden . Johannes 3:17 NASB)

Jezus had meer te zeggen over het Woord dat de rechter is.

Als iemand mijn woorden hoort en ze niet houdt, oordeel ik niet over hem ; want ik ben niet gekomen om de wereld te oordelen, maar om de wereld te redden ." Wie Mij verwerpt en Mijn woorden niet aanvaardt, heeft iemand die hem oordeelt ; het woord dat ik sprak is wat hem zal oordelen op de laatste dag . Johannes 12:47-48 NASB)

Ach, het is het Woord in de laatste dag dat degenen zal oordelen die Zijn Woord niet houden.

Maar we zien oordeel gebeuren in de Schrift.

Een van die momenten is in Openbaring 19.

En ik zag de hemel geopend, en zie, een wit paard, en Hij die erop zat wordt Getrouw en Waarachtig genoemd, en Hij oordeelt en voert oorlog in gerechtigheid. Openbaring 19:11 NASB)

Hier zien we Hem oordelen door oorlog te voeren. Oorlog, voor Jezus, gebeurt natuurlijk vrij snel.

Uit Zijn mond komt een scherp zwaard, om daarmee de volken neer te slaan, en Hij zal hen hoeden met een ijzeren staf; en Hij treedt in de wijnpersbak van de felle toorn van God, de Almachtige. Openbaring 19:15 NASB)

Sommigen gaan ervan uit dat er op dit moment een volledige vernietiging zal plaatsvinden van elke persoon die als de naties wordt beschouwd, maar dat is niet waar. Hij slaat alleen degenen neer die ervoor kiezen om tegen Hem te vechten.

Stel jezelf een vraag.

Heeft Rusland elke ademende mens gestuurd om tegen Oekraïne te vechten?

Natuurlijk niet, maar alleen omdat ze niet in de frontlinie staan, betekent dat dan dat de diepgewortelde haat tegen de vreemdeling niet in hun hart brandt? Wees niet dwaas, vooroordelen zijn aangeleerd en kunnen bij je blijven zolang je  ademt  en  een gebroken mens bent. Gelukkig wordt dat allemaal in een oogwenk opgelost.

Het tweede oordeel vindt plaats op de Bema-zetel van Christus. Wanneer dit plaatsvindt, lijkt het samen te hangen met het wegnemen van de kerk, net voordat de zeven jaar van toorn begint. Ik zie geen angst in verband met dit oordeel, aangezien het in de eerste plaats een tijd is van beloningen voor Gods heiligen.

En tenslotte, het laatste oordeel bij de grote witte troon. Voor velen zal dit de definitieve en volledige scheiding van God zijn. Maar voor anderen, wiens namen in de boeken van het leven staan. Mattheüs 25 beschrijft dit duidelijk, maar het wordt bewezen in Openbaring 20.

“ En ik zag de doden, de grote en de kleine, staande voor de troon, en boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat is het boek des levens; en de doden werden geoordeeld naar de dingen die in de boeken waren geschreven, naar hun daden.” (Openbaring 20:12 NASB)

De veronderstelling is dat het Boek des Levens er alleen is om degenen die kijken een kans te geven om te spotten en te lachen om degenen die naar de poel des vuurs worden gestuurd voor een permanente scheiding van God. Eerlijk gezegd is dat NIET grappig, maar abnormaal wreed als je op deze manier kunt denken.

Als je wat tijd hebt geïnvesteerd in het lezen over het oordeel over schapen en geiten dat je in Mattheüs 25 vindt, dan weet je dat God het heeft uitgegeven

tijd vurig kijkend of er enige reden was om hun genade te betonen. Het is vanwege deze acties dat Hij in staat is de menigte te scheiden in wat Hij beschouwt als schapen en geiten, gebaseerd op hun werken. Die werken komen neer op de eenvoudigste handelingen; iemand die dorst heeft een slok water brengen; Jezus bezoeken in de gevangenis, ook al leek het niet op Jezus; en iemand voeden die pech had. De realiteit hiervan is dat je handelde zoals God hoopte dat je zou doen als je werd geconfronteerd met iemand wiens leven werd verwoest door omstandigheden buiten hun controle.

Ik ben nooit een goede gokker geweest, dus ik moet het zekere voor het onzekere nemen, God . God heeft door Zijn Zoon bewezen dat Hij zeker is. Vanwege degenen die voor mij zijn, heb ik mijn leven aan Hem gegeven en mezelf op Zijn genade geworpen.

Ik realiseer me dat dit volgende kleine aspect grappig zal overkomen, ik vertel je dit omdat ik het deed, zoals voorgangers en evangelisten ons herhaaldelijk berispt om dit te doen.

Nadat ik het grootste deel van mijn leven in de kerk had doorgebracht, en nadat ik God herhaaldelijk had gevraagd om vergeving van mijn zonden, dacht ik aan enkele dingen die ik in de kerk had gehoord, zoals Jezus die voor eens en altijd stierf (zonden.) Wel, ik besloot in mijn bijbel te duiken, de traditionele dingen die ik door mijn strot had geduwd opzij te zetten, en voor mezelf te leren wat de Bijbel te zeggen had. Ik heb geleerd dat God NIET boos is, dat Jezus, Zijn Zoon, heeft laten zien wie God is en dat als ik mezelf eenmaal aan Hem heb overgegeven, er geen reden meer is om Jezus te vragen mij te vergeven. Herstel, al die jaren later, leerde me de realiteit van wat de apostel Paulus later probeerde over te brengen toen hij zei: belijd je zonden aan elkaar. 1. Die andere persoon moet veilig zijn, anders zal dit bekentenisproces de religieuze fanatici naar buiten brengen en zullen ze je vernietigen. 2. Door te biechten ben je open en eerlijk over je eigen gebrokenheid. Deze gebrokenheid is een veelvoorkomend kenmerk van ons allemaal, maar de meesten zullen niet toegeven dat ze in de war zijn. 3. Onze zonden aan elkaar belijden heeft niets te maken met uw relatie met God; de relatie begint met het overdragen van je leven aan Hem.

Denk aan de dief aan het kruis. Het lijkt erop dat hij maar een paar seconden van Jezus' tijd had voordat ze allebei dood zouden zijn, en toch gaf die man in die paar seconden zijn leven aan Jezus. Het ABC dat ik heb opgenomen is een pad naar deze relatie met Jezus, en de zekerheid dat je nu van Hem bent en de garantie hebt van een permanent thuis bij de Vader.

A - Geef toe dat je een zondaar bent.

Romeinen 3:23 "Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid van God."

B - Geloof dat Jezus Heer is.

Johannes 14:6 Jezus zei: "Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij."

C - Roep Zijn naam aan.

Romeinen 10:13 "Wie de naam des Heren aanroept, zal behouden worden."

No comments:

Post a Comment

Feel free to make a relevant comment. If approved, it will be posted.

Featured Post

Will we have to go through the tribulation?

Then I heard a loud voice from the temple, saying to the seven angels, "Go and pour out on the earth the seven bowls of the wrath of...