Wednesday, March 23, 2022

Hvordan Bibelen siger, at enden vil komme. Hvad der begyndte som et kort indlæg fra Pete Garcia, der går efter REV310 på Telegram.

 Dette essay var på en måde en kritik af et kort indlæg fra Pete Garcia. Du kan se hans side, uddannelse og baggrund på Telegram-appen som REV310. 

Del et af mindst tre.

Jeg gør dette, fordi nummererede punkter er ting, som du måske hører i kirken, men som sjældent forstår; det, og jeg tror tilfældigvis, at nogle ting skal defineres, især når det kommer til Åbenbaringen. Og jeg har en tendens til at lade mig rive med af mit forfatterskab og er derfor nødt til at skære mit essay op i segmenter.

Jeg har bemærket, at hr. Garcia er blevet en efterspurgt taler på kort tid, når det kommer til eskatologi (studiet af endetidsbegivenheder relateret til skriften). Ligesom Dr. Chuck Missler har han en omfattende militær baggrund, men jeg ved ikke. ikke købe alt, hvad han siger. 

Når alt det er sagt, da jeg så hans otte hurtige pointer om,  hvordan enden vil komme , ville jeg straks se, hvad han havde at sige, og om det, han forsøgte at formidle, var gyldigt; måden jeg gør det på er at se på den passage han bruger til at definere sine pointer og se om de virker. 

For eksempel er nummer 1 kirketiden. Jeg vil fortælle dig, at de fleste, selv de gamle, som jeg nu er blevet, ikke kan definere, hvad kirketiden er. Kan jeg relatere denne alder til at sige, stenalderen, da man på en eller anden måde i det mindste kan definere stenalderen? Måske er et svar på dette blot fra den dag, hvor kirken, der tror på Jesus, begyndte på pinsedagen, hvor over 3000 mennesker kom for at tage imod Jesus som deres frelser/Messias. Denne begivenhed fandt sted for omkring 200 årtier siden og vil fortsætte, indtil kirken bliver revet væk fra urolighederne.

Titlen på dette indlæg er:  Hvordan Bibelen siger, at enden vil komme . De nummererede punkter 1) osv. er Petes.

  1. Kirkens tidsalder (eller vores nuværende)  Filipperne 1:10, Romerne 11:25, Åbenbaringen, kapitel 2-3.

    Vi starter med  Åbenbaringen 2-3.  Selvom disse passager er beskrivelser af kirken, blev de for det meste skrevet til eksisterende kirker, hvoraf de fleste var i Lilleasien-regionen. Alle disse repræsenterer fortsat kirketiden, som den skred frem gennem århundrederne. I dag er vi en levende repræsentation af den laodikeiske kirke; vi har vendt Gud ryggen.

      Filipperne 1:9-10  (9) Og dette beder jeg, at din kærlighed må blive mere og mere overflødig i sand kundskab og al dømmekraft, (10) så du kan godkende det fremragende, for at være oprigtig og ulastelig indtil Kristi dag;

    Mens Filipperne ikke taler til en bestemt kirke, der er forbundet med Åbenbaringen 2-3, var menigheden i Filippi en af ​​de mange kirker startet af Paulus. Det var også i Lilleasien sammen med de syv kirker. Igen, disse ord taler også til os. Læg mærke til, hvordan Paulus bad om, at deres kærlighed ville blive overflødig, at de ville virke i kundskab og dømmekraft og være oprigtige og ulastelige indtil Kristi dag.

    Selvom vi højlydt forkynder, at Paulus var hedningernes apostel, var hans evangelisering over for hedningerne i mindst 15 år kun en konsekvens af hans budskaber til de jødiske samfund, han forsøgte at oplyse. En forståelse af, hvem Paulus talte med, burde få os til at forstå, hvad han siger, når han forkynder, "for at være oprigtig og ulastelig indtil Kristi dag." De fleste af disse "omvendte" havde en jødisk baggrund, og man kunne antage, at Kristi dag kunne have alt at gøre med, at Jesus kom tilbage som den stridende Messias. 

      Hvis det havde været tilfældet, ville terminologien have været angivet "som Herrens dag", men det var det ikke, så vores forståelse hælder mod, at Jesus kommer tilbage for at hente sin kirke.

      Og endelig, lad os prøve at overveje, hvorfor hr. Garcia inkluderede Romerne 11:25. 

        Romerne 11:25  Thi jeg ønsker ikke, at I, brødre, skal være uvidende om denne hemmelighed, for at I ikke skal blive kloge i jeres egen vurdering, at der er sket en delvis forhærdelse af Israel, indtil hedningernes fylde er kom ind;

      Dette vers har alt at gøre med en forhærdelse af hjertet, der får dem til IKKE at tro. I dag forbyder jødiske lærere i Israel læsning af skrifter som Esajas 53 og Daniels profetier. Passager som disse burde være livsændrende, men måske ikke fordi der er en forhærdelse af hjertet, der forhindrer forståelse. 

      Bemærk, hvordan Paulus bruger ordet  mysterium . De fleste religiøse vil fortælle dig, at Bibelen er et mysterium, og at INGEN kan forstå eller vide det. 

      Der er et problem, hvis du prøver at bruge ordet mysterium som et våben i dit mål for at holde masserne analfabeter og uuddannede. 

      Ordet  mysterium  er det græske ord  mustērion  og betyder  noget tidligere skjult, men nu fuldt åbenbaret. 

      Eugene Petersons budskab siger det bedst.

        "Fortsæt med din sag, Daniel," sagde han. Beskeden er fortrolig og under lås og slå indtil slutningen, indtil tingene er ved at blive afsluttet .
        Daniel 12:9  MSG)

      Dette chokerer dig måske ikke, men Gud er ved at afslutte denne kirketing. Når det er sagt, kan jeg ikke se, hvordan læsning om de syv kirker kan overbevise nogle om, at vi lever i den tidsalder, især da denne tidsalder har varet i over to tusinde år. Men så er der den idé, at Gud har låst forståelsen op for dem, der vælger at forstå .

  1. Kirkens bortrykkelse  (Johannes 14:1-3; 1 Thessalonikerbrevet 1:10, 4:13-18, 5:9; 1 Korintherbrev 15:51-56, Åbenbaringen 3:10

      Den første betragtning er, at der INGEN direkte reference er til udtrykket "kirkens bortrykkelse." Alligevel er der mange eksempler på, at kirken er blevet indhentet. Udtrykket stammer fra det  latinske Vulgata , som bruger udtrykket  rapio , som betyder at blive  snuppet .

      Åbenbaringen 12:5  taler om, at menigheden, hendes barn, bliver  opdraget  til Gud. I  1 Thessalonikerbrev 4:17  siger apostlen Paulus, at vi, der er i live og bliver tilbage, sammen med dem vil blive  fanget op  i skyerne for at møde Herren i luften. Og endelig blev Filip i Apostlenes Gerninger 8:39  fanget  og flyttet et stort stykke til et andet sted, Azotus – ikke at stedet er afgørende. 

      Her i ApG 8:39 brugte oversætterne ordet  snuppet . Websters ordbog definerer snuppet som  beslaglagt pludseligt og voldsomt .

        Indhentet  eller  snuppet  er det græske ord  harpazō,  og det har flere implikationer såsom:  at gribe, tage væk med magt, rive væk, at formidle væk pludseligt eller transportere hastigt .

      Der er mange, der er villige til at kæmpe med dig om dette emne. Nogle mener, at vi, kirken, allerede befinder os i trængslernes tid. Jeg tror, ​​at hvis jeg kunne have en samtale med "troende" fra Ukraine, ville de måske blive enige. 

      Mit synspunkt, og jeg tror, ​​at min mening stammer fra en kompetent forståelse af skrifterne; vi vil opleve en fangst af kirken, før Guds vrede bliver udgydt over verden. 

      Johannes 14 bruger ikke udtrykket harpazo, men bærer implikationen af, at vi er samlet.

        Johannes 14:2-3  "I min Faders hus er der mange boliger; hvis det ikke var sådan, ville jeg have fortalt dig det; thi jeg gaar hen for at berede Sted for dig. (3) "Hvis jeg går og bereder et sted for jer,  vil jeg komme igen og tage imod jer til mig selv , for at hvor jeg er, der kan også I være."

      Hvorfor skulle han samle os, kirken, tilbage til sig selv? For der er vrede, der kommer, som overgår din fantasi.

        1 Thessalonians 1:10  NASB (10) og vente på hans søn fra himlen, som han oprejste fra de døde, det er  Jesus, som udfrier os fra den kommende vrede .

      Paulus skrev dette brev til menigheden i Thessalonika for at imødekomme bekymringer og bekymringer over, at nogle er blevet efterladt. Jeg giver dig en del af Pete Garcias reference.

        1 Thessalonians 4:16-17  (16) For Herren selv skal stige ned fra himlen med et råb, med ærkeenglens røst og med Guds basun, og  de døde i Kristus skal opstå først. (17) Så vil vi, som er i live og bliver tilbage, blive fanget sammen med dem i skyerne for at møde Herren i luften,  og sådan skal vi altid være hos Herren.

      1 Thessalonikerbrev 5:9 taler om, at kirken ikke er bestemt til vrede. De fleste kalder vredens tid – den store trængsel . Nå, hvordan ville du forvente at blive befriet fra denne vrede? Kun gennem døden eller fangsten af ​​kirken. I øvrigt fortalte Jesus os, at trængsler ville være en livsstil for hans tilhængere.

        1 Thessalonians 5:9-10  (9) For Gud har ikke bestemt os til vrede, men til at opnå frelse ved vor Herre Jesus Kristus, (10), som døde for os, for at vi skal leve, uanset om vi er vågne eller sover. sammen med ham.

      1 Korintherbrev 15 fortæller, hvordan disse forgængelige legemer ikke kan arve Guds rige. 

        1 Corinthians 15:50  NAV (50) Nu siger jeg dette, brødre, at kød og blod ikke kan arve Guds rige ; heller ikke det forgængelige arver det uforgængelige.

      Der er en løsning på det, at gennemgå en forandring, hvor vi får uforgængelige kroppe.

        1  Corinthians 15:51-52  NAV (51) Se, jeg fortæller jer en hemmelighed; vi vil ikke alle sove, men  vi vil alle blive forandret , (52) i et øjeblik, i et øjeblik, ved den sidste basun; thi basunen skal lyde, og de døde skal opstå uforgængelige, og vi skal forvandles. 

      Så hvornår sker den ændring, højst sandsynligt når vi bliver fanget eller snuppet op i skyerne for at være sammen med Jesus. Det sidste eksempel forfatteren bruger er Åbenbaringen 3:10. 

        Åbenbaringen 3:10 'Fordi du har holdt ord om min udholdenhed, vil jeg også bevare dig fra prøvelsens time, den time, som skal komme over hele verden, for at prøve dem, som bor på jorden.

      Selvom det ikke udtrykkeligt taler om at fange væk eller snuppe, er ideen der, og formodningen er, at du ville forstå dette nu.

No comments:

Post a Comment

Feel free to make a relevant comment. If approved, it will be posted.

Featured Post

Will we have to go through the tribulation?

Then I heard a loud voice from the temple, saying to the seven angels, "Go and pour out on the earth the seven bowls of the wrath of...