Wednesday, November 17, 2021

Onde ånder, der lignede frøer, sprang ud af deres mund. Åbenbaringen 16:13-14.

  Jeg afsluttede det forrige indlæg med disse vers.

Revelation 16:13-14 NLD Og jeg så tre onde ånder, der lignede frøer, springe fra dragens, dyrets og den falske profets mund. (14) De er dæmoniske ånder, som udfører mirakler og går ud til alle verdens herskere for at samle dem til kamp mod Herren på den store dommedag for Gud, den Almægtige.

Hvad kan jeg få ud af dette?

At de onde ånder springer fra dragens/Satans mund  dyret/antikrist ; og den falske profet. Ånderne er tydeligt identificeret som dæmonånder. Dæmoner er ikke en bizar, original skabelse, de er faldne, engle. Nu kan der være en forbindelse med hybriderne skabt af Nephalim, der har seksuelle forhold til menneskelige kvinder, men jeg vil lade det ligge.

At definere den falske profet er ikke et forenklet svar, så lad os grave ind i dette et øjeblik.

Hvis jeg skulle sige, at der var et olieudslip, ville du så antage, at det var et olietankskib i den persiske bugt, der blev ramt af en eksplosiv UAV, eller ville du tro, at jeg havde et dårligt øjeblik, mens jeg prøvede at stege kylling?

Som du kan se, kræver svaret lidt mere information, ikke sandt, især hvis jeg ønskede, at du skulle være i stand til at opfatte et nøjagtigt mentalt billede. Anvend nu min logik, i dette tilfælde, på hvem eller hvad denne person er.

En anden antagelse, vi gør som religiøse kristne, er, at vi ikke kan se uden for den religiøse boks, vi lever i. Lad os anvende denne antagelse på oliescenariet. Hvis du er en kok, kan du modtage information, der provokerer dig til at overveje andre olier end oliven- eller vegetabilsk olie, især hvis du ønskede at forstå noget som en sprængt olielinje i Long Beach Harbor, der blev beskadiget af et skibs anker og forurenet miles af strande? Enhver fornuftig person ville og burde.

Hvorfor fortælle dig noget af dette?

For der var en dag i kirken, hvor vi spiste frokost sammen. Jeg kan til tider være ret indadvendt, og på netop denne dag valgte jeg at tale med nogle mennesker, jeg havde set ofte, men aldrig talt med. Få dage før dette øjeblik var jeg stødt på arkæologisk information fra Israel, der åbnede en dør, der ændrede den måde, jeg ser på Jesus, "tømreren".

Den første overvejelse om, at Jesus er tømrer, og en del af min religiøse mentalitet er,

  • Han sagde IKKE disse ord om sig selv; de blev talt af andre om hans far.

      Matthæus 13:55 "Er dette ikke tømrerens søn?

  • For det andet sagde de, der talte om ham, IKKE tømrer, de kaldte ham en tektōn .

      En  tektōn  er en håndværker og begrænser ham ikke til at være tømrer. Ideen om, at han skulle være tømrer, kom fra traditionen, og traditionen sagde, at du lærte din fars fag. Hvis du vil have et problem med dette, kan du gætte på, hvor gammel Jesus var, da Josef døde.

  • Så vi kan ikke gå ud fra, at Jesus var en tømrer, men det gør vi .

      Så vi lever i en udenbibelsk verden med jævne mellemrum.

Så hvordan ændrer denne information mit liv eller min opfattelse?

Måske ændrer det ikke noget, medmindre du er villig til at overveje ANDET information end direkte bibelsk information.

Gæt hvad jeg talte om med disse fremmede? Arkæologi , og hvordan de israelske arkæologer havde afsløret et granitbrud, ikke mere end en kvart mil uden for Nazareth, byen Jesus voksede op i. Ved stenbruddet fandt disse videnskabsmænd ødelagte og delvist færdiggjorte rester af granitdrikkevarer, som alle viste tydelige drejebænkemærker. Familien, jeg delte denne information med, så ud til at følge, hvad jeg sagde.

Med kun et øjebliks tøven siger manden: " Jeg tror IKKE på, at vi bør overveje noget ekstra-bibelsk i vores forståelse af Jesus ."

Jeg svarede ved at sige, fascinerende, at du skulle sige det , da vi accepterer tanken om, at Jesus var en tømrer, når den græske terminologi fortæller os, at Jesus var en tektōn . Vi anfægter ikke, hvad ordet tektōn betyder, vi accepterer blot, at det betyder, at Jesus var en tømrer , men det er et udefineret udtryk og kan ikke defineres uden yderligere information.

Så hvad gør vi?

Vi valgte at ignorere, at arkæologien på en forståelig måde har demonstreret, at det var muligt for Jesus at være en håndværker ved netop dette stenbrud.

Du kan måske prøve at fortælle mig, at vi ikke har noget bevis for, at Jesus var en håndværker med granit, men det gør vi, og det er IKKE så ubibelsk. I andet kapitel af Johannesevangeliet blev Jesus og disciplene inviteret til et bryllup i Kana i Galilæa.

” På den tredje dag var der et bryllup i Kana i Galilæa, og Jesu Moder var der; og både Jesus og hans disciple var inviteret til brylluppet. Da vinen løb tør, sagde Jesu mor til ham: "De har ingen vin." Og Jesus sagde til hende: "Kvinde, hvad har det med os at gøre? Min time er endnu ikke kommet." Hans mor sagde til tjenerne: "Hvad han end siger til jer, gør det."
(Joh 2:1-5)

Ingen anden discipel registrerede denne hændelse, så vi har INGEN anden bibelsk information at hente fra, og derfor er vi nødt til at gøre logiske, endda ikke-bibelske antagelser .

  • Det, vi ser, er en mor, der sætter sig ind i en situation, som måske ikke var hendes ansvar.

  • Vi ved ikke, hvordan hun kunne vide, at de var løbet tør for vin ,

  • Og vi kender heller ikke nationaliteten af ​​de tjenere, som Mary talte med.

    At sige, at de var jødiske tjenere, er ren formodning fra din side. Da jøderne var så hurtige til at fortælle Jesus, har vi ALDRIG været slaver for nogen, vi må formode, at disse var ikke-jødiske slaver .

  • Det, der bliver gjort meget klart for os, er, at Maria forstod Jesu evner til det mirakuløse og sagde til tjenerne: " Hvad han end siger til jer, så gør det ."

Hvad der derefter skete er ekstraordinært.

  • Jesus så ud til at vide, at der var stenkrukker af enorm størrelse.

      Husk, vi har INGEN andre begrænsende oplysninger, så alt, hvad vi antager om dette, er formodninger.

Nu var der sat seks stenvandpotter til den jødiske rensningsskik, som hver indeholdt tyve eller tredive gallons. Jesus sagde til dem: "Fyld vandkarrene med vand." Så de fyldte dem op til randen. Og han sagde til dem: "Tag noget ud nu og tag det til overtjeneren." Så de tog det til ham. (Johannes 2:6-8)

Ingen er opmærksomme på, at disse stenpotter højst sandsynligt var håndlavede, drejede og i stand til at holde op til tredive gallons vand; og gjorde muligvis en kvart mil uden for Nazareth. Den anden væsentlige ting var, at de var lavet af sten .

Hvad er det store ved det?

Israel havde nogle strenge sanitære love, fastsat af Gud, som de skulle overholde. For eksempel.

Hvad angår ethvert lerkar, som en af ​​dem falder i, så bliver alt , hvad der er i det, urent, og du skal bryde karret l. (3 Mosebog 11:33 )

I længst tid havde de kun træ- eller lerkar, som de kunne spise af. Historien fortæller imidlertid, at flere år før dette bryllup, et initiativrigt jødisk rådsmedlem, der indså, at begrænsningerne i Guds lov INTET sagde om granit og derfor var meningen af ​​Gud altid skulle være ceremonielt ren, fremlagde denne iværksætter sin sag for rådet og de blev enige. Fra den dag frem blev granit erklæret for evigt ren og ses den dag i dag som ren. For det meste ved vi ikke-jøder intet om jødiske love vedrørende renlighed, og vi ved heller ikke, at en jøde kunne forklare dig dette, hvis du spurgte, da de holder til denne undtagelse i dag.Hvis disse potter havde været lertøj, og ikke-jødiske slaver havde rørt ved dem, skulle potterne brydes og skraldes; men da de var granit, kunne Jesus lade slaver fylde dem uden en tanke .

Er det muligt, at håndværkeren, Jesus, lavede netop de potter?

Vi har intet at fortælle os ellers. Fordi jødisk lov blev ændret, var det nu muligt for ikke-jøder at fylde vandpotterne uden skade. Al denne information kan have spillet en rolle i, at Jesus forvandlede vandet til vin, men bør du udelukke det, fordi det er uden for bibelsk?

Svaret fra denne mand, jeg talte med, var nej.

Hvis jeg har gjort mit arbejde med at formidle denne historie, så burde du være i stand til at se, at ekstrabibelske oplysninger kan hjælpe med at forklare, hvem denne falske profet er .

Selvom vi i det kristne samfund har profetiske ord og skrifter indeholdt i Bibelen til at vejlede os i vores forsøg på at forstå, så bliv ikke chokeret over at finde ud af, at islam også gør det. For dem er skrifterne Koranens ord, og de har deres egne profetiske ord i skrifter kaldet hadith.

Vores billedsprog af den falske profet varierer så meget, at nogle skildringer viser manden som en ond ulv dækket af fåreskind; og alligevel er det sådan, islam fremstiller Jesus, selvom de ikke kalder ham det, kalder de ham dajjalen 1 .

Her er en kort definition af, hvad de opfatter Dajjalen for at være.

Dajjal betyder  "bedrager" på arabisk . I islamisk eskatologi er Al-Masih Ad-Dajjal en ond falsk profet, der, siges det, vil komme til jorden og forsøge at lokke folk til at følge Shaytan (Satan). Det antages, at han derefter vil blive ødelagt af Kristus eller imamen Mahdi.

Dajjalen er for muslimer den falske profet, som vi troende forstår er Jesus. Hvor bekvemt, at Jesus dukker op omtrent samtidig med den bibelske afslutning på den falske profet, og islams Mahdi – antikrist.

"Og jeg så himlen åbnet, og se, en hvid hest, og han, som sad på den, kaldes trofast og sanddru, og i retfærdighed dømmer og fører han krig. Hans øjne er en flamme af ild, og på hans hoved er der mange diadem, og han har et navn skrevet på sig, som ingen kender undtagen ham selv, han er klædt i en kappe dyppet i blod, og hans navn hedder Guds ord, og hærene i himlen, klædt i fint linned, hvide og rene fulgte ham på hvide heste, fra hans mund kommer et skarpt sværd, for at han med det kan slå folkeslagene ned, og han skal herske over dem med en jernstang, og han træder den voldsomme vredes vinperse. af Gud, den Almægtige. Og på sin kappe og på sit lår har han et navn skrevet: "KONGERNES KONGE OG HERRENS HERRE." ( Åbenbaringen 19:11-16 NASB)

Og dyret Antikrist ] blev grebet og med ham den falske profet, som udførte tegnene i hans nærhed, hvorved han forførte dem, der havde modtaget dyrets mærke [ Et interessant faktum er, at den eneste, der tager dette mærke, vil være dem, der IKKE har deres navne skrevet i Livets bog. ] og dem, der tilbad hans billede; disse to blev kastet levende i ildsøen, som brænder med svovl. Åbenbaringen 19:20 )

Hvordan beskriver Bibelen den falske profet?

Så så jeg et andet dyr komme op af jorden, og  det havde to horn som et lam, og det talte som en drage . Åbenbaringen 13:11 )

Det faktum, at han havde to horn som et lam, er et tegn på, at han er en repræsentant for "gudfrygtig lære", enten det eller en jøde. Husk på, at Bibelen, der står på din hylde, er en jødisk bog og er centreret om jøderne. Vi, kirken, er blot en sidebemærkning.

Som jeg har påpeget i tidligere indlæg, er der en mand, der allerede eksisterer og passer til denne rolle . Han hedder Rabbi Baruch Kahane, og han har været den udpegede ypperstepræst siden 2016. Når jeg nævner dette og viser billedet af Rabbineren, er deres svar, at han virker som en flink mand.

Denne sætning "han virker som en flink mand" er præcis, hvad fjenden vil have ud af os, da det vil være katalysatoren for et stort bedrag. Tænk over dette, skriften fortæller os, at han har to horn som et lam . Byfolk opfatter ligesom jeg selv hornene som en dårlig ting uden at vide, at får er født med horn,  og at hyrderne formodentlig klipper dem af for at bevare ulden fra andre får.

"For falske Kristuser og falske profeter vil opstå og vil vise store tegn og undere, for om muligt at vildlede selv de udvalgte (Matt 24:24).

Hvis en elsket mand som denne pludselig begyndte at udføre store tegn og undere, tror du så det kunne være muligt at trække jødiske lærere væk fra deres skrøbelige forhold til Gud?

Ingen tvivl i mit sind, selvom religiøse lærere, som ignorerer Guds ord, fremstiller dette "vildledende" anderledes og forsøger at få dig til at tro, at det her taler om dig i stedet for Guds udvalgte – det jødiske lederskab. Husk, der er altid en sammenhæng, og den gælder for en tid, hvor kirken, som Kristi legeme, er væk. Det ville være umuligt at vildlede kirken, hvis den er blevet fanget væk. For det andet er denne tid halvvejs gennem de syv år med Guds vrede over Israel og nationerne – tiden set som antikrists tid.

  • Horn som et får fortæller os, at den falske profet er en religiøs mand.

  • At udføre store tegn sker kun halvvejs, og indtil dette punkt har IKKE været en regulær del af den falske profets funktioner. Hvis denne mand, der bliver den falske profet, har optrådt som ypperstepræst, så forestil dig den ærefrygt og respekt, han vil have.

  • Når det kommer til tegn og undere, skal du huske på, at der har været to vidner fra Gud , og de har udført tegn og vidnet om Guds storhed i tre og et halvt år. Med deres mission fuldført tillader Gud dem at dø. Du skal indse, at alle har forsøgt at dræbe dem uden held eller skade. Disse to vidner har gjort netop det, som denne falske profet vil gøre. Det er ikke et spørgsmål om mimik, men det er præcis, hvad Satan/slangen/dragen gør, han fordrejer Guds vilje og veje, og, som skriften viser os, er han bemyndiget af Satan ligesom udyret.

Åbenbaringen 13: 11-12 NASB ”Så så jeg et andet Dyr stige op af jorden; og han havde to horn som et lam, og han talte som en drage. Han udøver al det første dyrs autoritet i dets nærhed ...”

Daniel 8:24 taler om den uforskammede konge, der vil komme, når han siger dette.

"Hans magt vil være mægtig, men ikke ved hans egen magt, og han vil ødelægge i en usædvanlig grad og have fremgang og udføre sin vilje; han vil ødelægge vældige mænd og det hellige folk." Daniel 8:24 NASB)

Da du ved, at den falske profet udøver HELE MYNDIGHEDEN af det første dyr, så bør du forstå, at det er dragen, der giver den falske profet denne autoritet. Hvis du ønsker bekræftelse af det, jeg lige fortalte dig ovenfor, så læs hele Åbenbaringen 13:11-17.

En sidste kommentar.

Disse to passager, som jeg indledte denne undersøgelse med, er her for at vise dig et formål.

Og jeg så tre urene ånder komme ud af dragens mund og ud af dyrets mund og af den falske profets mund; thi de er dæmoners ånder, som udfører tegn, som går ud til alverdens konger for at samle dem til krigen på Guds, den Almægtiges, store dag.
Åbenbaringen 16:13-14 )

Hele deres formål er at samle hele verdens konger til krigen på Guds, den Almægtiges, store dag.

konger" er det græske ord basileus , og betyder ifølge Thayers definitioner også folkets leder, fyrste, kommandør, landets herre.

Det ser ud til, at alle, der tror, ​​de har magt, bliver draget til denne kamp .

Den terminologi, som NASB bruger, er udtrykket " krigen på Guds, den Almægtiges store dag ," Mange fokuserer på udtrykket Harmagedon og vil anse denne kamp, ​​vi ser i Åbenbaringen 16:14, for at være netop den kamp.

Hvis du laver en ordsøgning efter udtrykket Armageddon, giver KJV ét resultat, mens NASB INGEN forekomster af udtrykket giver os.

The  Ultimate Cross-Reference Treasury definerer Armageddon på denne måde. Det kaldes

  • Slagtehøjen,

  • Beslutningens eller sætningens bjerg (Lange).

  • Meggido-dalen,

  • Et symbol på nederlag;

  • En sejrsbakke.

  • Armageddon er også kendt som Megiddo-højen, hvor Herren ville hævne hedningenes forbrydelse (Gebhardt, s. 274, citeret i Dusterdiek, Note LXXX, s. 425)

  • Jeg vil tilføje, at stort set alle bibelske kampe er blevet udkæmpet i denne dal.

    Et eksempel på dette kommer fra Dommerbogen.

    "Konger kom, de kæmpede. Ja, kongerne af Kenaan kæmpede ved Ta'anakh, ved Megiddos vande , men de tog intet bytte af sølv. (Dommerne 5:19 CJB)

  • Og at Megiddo ligger på Jizreel-sletten, som tilfældigvis var der, hvor David dræbte Goliat.

    1 Samuel 29 fortæller os, hvordan David, der løb fra kong Saul, gik til Akisj og allierede sig med ham i filisternes land, Jizre'el-dalen.

Selvom vi ikke er der endnu, er det eneste sted, vi finder Harmagedon i skrifterne, i Åbenbaringen 16.

Og han skal samle dem på et sted, som på hebraisk kaldes Harmagedon.

Åbenbaringen 16:16 DRB)

Læg mærke til, at det ikke betyder, at du vil finde ordet i Det Gamle Testamente, blot fordi det siger: "på hebraisk hedder det Harmagedon."

Så i kampens verden har vi

  • Gog, Magog Ezekielkrig 38,39

    Dette vil være et massivt angreb mod Israel. Det lyder næsten, som om denne krig har nogle atomvåben, der bliver affyret, og Gud ser ud til at affyre ildkugler mod Israels fjender. Dette kan ske øjeblikke før kirkens bortrykkelse, eller kort tid senere; det er svært at sige.

  • Antikrist kalder på fred, men husk på, at Israel ikke er nævnt i det kald. Tre et halvt år senere vil den falske profet indlede en dødelig krig mod troende og jøder. På et tidspunkt bliver 2/3 af Israel dræbt eller ødelagt.

  • Åbenbaringen 19 fortæller os, at Jesus vender tilbage ved slutningen af ​​vredens tid. Alle dem, der valgte at kæmpe mod ham, vil blive dræbt. Denne kamp finder også sted i Jizreel-dalen, og der er hvor blodet vil løbe lige så højt som hestenes tøjle.

  • Efter alt dette går vi ind i tusind års fred. Mens folk holder op med at kæmpe, i betragtning af at nationerne, selvom de er begrænsede i antal, vil fortsætte med at leve i denne tid og stadig have deres frie viljevalg. Satan vil i det mindste være bundet og ude af stand til at påvirke deres beslutningsproces. I slutningen af ​​denne tusindårige periode vil Satan blive løsladt for at bedrage nationerne en sidste gang. De vil rejse sig i en krig mod Gud og den hellige by, hvor de fleste af os vil bo. Dette slag vil også finde sted i Jizreel-dalen.

Med denne information og mangel på skriftmæssige vidner ser det ud til, at det ville være upassende at gå i forvirring og kalde alt for slaget ved Harmagedon.

Forhåbentlig hjælper dette.

I dag ville være en fantastisk dag at overgive dit liv til Herren.









1 Jeg havde tænkt mig at give dig omfattende, ekstra-bibelsk information, men jeg bliver klynket over, at mine indlæg allerede er for lange. Hvis du vil have mere information, så foreslår jeg, at du laver en internetsøgning efter: Dajjal; Isa ibn Maryam; Mahdi; Twelvers; Islamiske profetier; Koranen og islamisk eskatologi. Du bør finde de svar, du søger.

No comments:

Post a Comment

Feel free to make a relevant comment. If approved, it will be posted.

Featured Post

Will we have to go through the tribulation?

Then I heard a loud voice from the temple, saying to the seven angels, "Go and pour out on the earth the seven bowls of the wrath of...