Saturday, November 20, 2021

Koja je prednost biti Židov? Rimljanima 3,1-8.

Stigli smo do trećeg poglavlja Rimljanima i odmah imamo osjećaj da nešto nedostaje, kao da padamo usred razgovora. Na temelju ovog uvoda ako biste mi rekli, ne razumijem Rimljanima 3, potpuno bih razumio. Evo jedan stih.

Rimljanima 3:1 NLT Koja je onda prednost biti Židov? Ima li ikakve vrijednosti ceremonija obrezivanja?

Budući da, kao što sam gore napomenuo, nedostaje nam kontekst, pogledajmo kontekst.

“ U stvari, neobrezani pogani koji drže Božji zakon osudit će vas Židove koji ste obrezani i posjedujete Božji zakon, ali ga ne slušate. Jer vi niste pravi Židov samo zato što ste rođeni od židovskih roditelja ili zato što ste prošli obred obrezivanja. Ne, pravi Židov je onaj čije je srce pravo s Bogom. I pravo obrezivanje nije samo poštivanje slova zakona; radije, to je promjena srca koju je proizveo Duh. A osoba promijenjenog srca traži hvalu od Boga, a ne od ljudi.” Rimljanima 2:27-29 NLT)

Zašto bi neobrezani pogani, grupa naroda koju su Židovi prezirali, osudili Židove?

Čak i ja , obraćenik pogana koji je žrtvom Isusa, Židov, prihvaćen u Božju milost i ljubav, razumijem da je Bog prvi došao Židovima. Pavao nam kaže da je to zato što nisu poslušali zakon koji je neophodan da im oduzmu grijehe, barem u ovom trenutku.

Problem je, za mene, što ni ja ne poštujem zakon; zapravo je i gore od toga, ne mogu jer me stalno nešto pokušava gurnuti na tamnu stranu i zato nam je trebao spasitelj.

Pavao to ide korak dalje govoreći o obrezivanju.

Počevši od Abrahama, obrezanje je bilo znak saveza između Abrama i Boga.

“ Ovo je moj savez koji ćete držati između mene i vas i potomstva tvog poslije tebe: svaki muškarac među vama neka se obreže. "I bit ćeš obrezan u tijelu svoje kožice, i to će biti znak saveza između mene i tebe. "I svaki mužjak među vama koji je star osam dana neka se obreže kroz vaše naraštaje, sluga koji se rodi u kući ili koji je novcem kupljen od nekog stranca, koji nije od tvog potomstva .” Postanak 17:10-12 NASB)

Q Question, bili tamo bilo Židova u ovom trenutku, nakon zakone?

Odgovor je NE, i nije ga bilo sve do nekoliko stotina godina kasnije, a bili su potomci Jude; a ipak su slijedili Božje upute Abrahamu u vezi sa savezom, obrezujući sebe, svoju djecu i sluge pogana koji su živjeli u njihovoj kući. Njihovi su postupci, u njihovom umu, značili da su oni Božji obećani narod.

Kakvu onda prednost ima Židov? Ili koja je korist od obrezivanja ?

Sjajno u svakom pogledu.

Prije svega, da su im bila povjerena Božja proročanstva.

Već smo vidjeli da je Bog pokrenuo ove riječi/proročišta kada je govorio Abrahamu. Međutim, Rimljanima 2,13-15 prenosi se da su samo izvršitelji zakona ti koji stječu pravedni položaj kod Boga; a Pavao nam kaže da mnogi pogani to čine i da nikada nisu čuli za zakon. Zašto? Zato što je Bog smatrao prikladnim napisati svoj zakon – svih deset, na našim srcima. ]

Abraham je udovoljio time što se obrezao kao znak.

Što onda? Ako neki nisu vjerovali, njihova nevjera neće poništiti Božju vjernost, zar ne?

NLT to ovako kaže,

“ Istina, neki od njih bili su nevjerni; ali samo zato što su bili nevjerni,

znači li to da će Bog biti nevjeran?" ]

Rimljanima 3:1-3 NASB)

To je retoričko pitanje, na koje Paul odmah odgovara.

Rimljanima 3:4 NLT “ Naravno da ne ! Čak i ako su svi drugi lažovi, Bog je istinit . Kao što Sveto pismo kaže o njemu: “Dokazat ćete da ste u pravu u onome što kažete i dobit ćete svoj slučaj na sudu.”

  • “ Čak i ako su svi drugi lažovi, Bog je istinit .”

    Često je naša svrha u istraživanju dokazati ili opovrgnuti da je izjava valjana ili istinita. Posao to svakako čini za nas.

      “ Slušajte me vi koji imate razuma. Svi znaju da Bog ne griješi! Svemogući ne može učiniti ništa loše.” Posao 34:10 NLT)

    I premda pitanja dolaze iz Bildada, ona su još uvijek valjana i istinita.

      „ Izvrće li Bog pravdu? Da li Svemogući izokreće ono što je ispravno? ” ( Job 8:3 NLT)

    Odgovor je odlučno NE. Nažalost, oni koji ignoriraju moral koji živi, ​​otkrit će da je On pravedan i istinit.

  • “ Dokazati će se da ste u pravu u onome što kažete i dobit ćete svoj slučaj na sudu.”

    Gotovo svi se bore s ovim dijelom Rimljanima 3:4, i upravo mi je palo na pamet zašto se bore. Mislimo da ovo govori nama, o nama, a nije. Govori o Bogu, Njegovoj Riječi i Njegovim djelima.

    Gotovo sve u Novom zavjetu potječe iz Starog, a ovaj redak koji Pavao govori zvuči vrlo poput kralja Davida u psalmima.

      „ Tebi i samo tebi sagriješih; Učinio sam ono što je zlo u tvojim očima. Pokazat će se da ste u pravu u onome što kažete, a vaša presuda protiv mene je pravedna .”

      Psalmi 51:4 NLT 

    Nakon što sam proveo neko vrijeme u oporavku, shvatio sam da je iskrenost najbolja opcija. Kao što je kralj David upravo rekao: “ Sagriješih protiv tebe i samo tebe; Učinio sam ono što je zlo u tvojim očima. ” NEMA, kako navodi NASB, NEMA OPRAVDANJA za ono što radimo. Hvala Bogu što je bio spasitelj i što nas je Bog otkupio i obilježio pečatom ovog saveza koji imamo s Njim, a to je Duh Sveti koji dolazi u život svakog vjernika koji ga prihvaća.

Mnogo puta, budući da sam imao ove rasprave/argumente s “kršćanima”, iznijet ću argument da odgovorim na pitanje prije nego što dođe.

Rimljanima 3:5 NASB Ali ako naša nepravednost pokazuje Božju pravednost, što ćemo reći? Bog koji nanosi gnjev nije nepravedan, zar ne? (Govorim ljudskim pojmovima.)

NLT to ovako kaže.

Ali,” neki bi mogli reći, “naša grešnost služi dobroj svrsi, jer pomaže ljudima da vide koliko je Bog pravedan. Nije li onda nepravedno da nas kazni?” (Ovo je samo ljudsko gledište.) 

Možda je to ono što radimo kada se izjasnimo da smo prekriveni Božjom milošću i stoga slobodni psovati sve što želimo. U ovom slučaju, NE dokazujete ništa osim činjenice da ste neupućeni luđak koji ne može prenijeti svoje emocije i osjećaje korištenjem pravilnog jezika i gramatike. Ja sigurno ne gledam ovakve ljude i odmah kažem, moj, kako je Bog dobar, a ne gleda ni šira javnost. Međutim, ovim ljudima mogu pružiti milost.

Nakon što sam se neko vrijeme oporavljao, zamolili su me da vodim mušku skupinu ljutnje. Biti sudionik potpuno je drugačije od biti vođa koji mora pokušati vladati u nekome tko je na rubu izmicanja kontroli. Jedan brat je bio medicinar s timom za specijalne operacije tijekom rata u Vijetnamu. Kao specijalist za specijalne operacije, morate se boriti i krpiti ljude. Neko je vrijeme ovaj tip samo sjedio sam u sobi za odmor, milujući glavu svog psa stresa. Zaustavio sam se da razgovaram s njim i dobio sam uho psovanja. Zatim je rekao, vidiš, ne možeš se nositi s vulkanom u meni. Odgovorio sam rekavši, mogu podnijeti sve što izlazi iz tvojih usta, ali bih više volio čuti Isusa. Na kraju je došao.

Pavao je sigurno čuo ovakve izjave: “Nije li nepravedno da nas On kazni?”

Jesi li ozbiljan? Već sam vam pokazao izjavu o Bogu iz Joba 34:10 i ona glasi ovako.

“ Svi znaju da Bog ne griješi! Svemogući ne može učiniti ništa loše.”

Promicanje grijeha protivno je naravi i karakteru Boga. Bog je moralni standard i nema ničeg nepravednog ili nepravednog u onome što On čini.

Opet, Paul odgovara na svoje pitanje.

Rimljanima 3:6 NLT Naravno da ne! Da Bog nije u potpunosti pravedan, kako bi bio kvalificiran suditi svijetu?

Ono što ne shvaćamo je da su se sve Božje odluke odigrale jer postoji pravni standard, utemeljen na Njegovom moralnom standardu; i kontrolirao je svoje postupke u otkupu ljudske rase od kontrole Sotone.

“ Ali,” netko bi još mogao raspravljati, “kako me Bog može osuditi kao grešnika ako moje nepoštenje ističe njegovu istinitost i donosi mu više slave?” A neki nas čak i kleveću tvrdeći da kažemo: "Što više griješimo, to je bolje!" Oni koji govore takve stvari zaslužuju da budu osuđeni.” Rimljanima 3:7-8 NLT)

Samo da kažem, moje nepoštenje, ili kako većina prevodi, laž naglašava Božju istinitost i donosi mu više slave, pokazujući koliko smo uistinu nepošteni. Opet, idite na oporavak i naći ćete ljude kako stoje ispred vas i govore: “Bok, ja sam…. i imam 15 godina trijeznosti.” Govoreći to, priznaju da je povratak aktivnosti o kojoj svjedoče sloboda, a ona tamo visi i čeka da te zgrabi i ponovno zarobi ako to dopustiš. Bog, može, s vremenom, dobiti slavu, ali On to čini samo dok svjedočite o svojoj ovisnosti o slobodi koju On donosi.

Ljudi koji su dovoljno glupi da se vrate svojoj bljuvotini, nisu ništa drugo do budale.

Okrenite se Isusu.

No comments:

Post a Comment

Feel free to make a relevant comment. If approved, it will be posted.

Featured Post

Will we have to go through the tribulation?

Then I heard a loud voice from the temple, saying to the seven angels, "Go and pour out on the earth the seven bowls of the wrath of...